zaterdag 19 september 2015

Sydney dag 1 - 2

Als je vanaf the Opera House doorloopt kom je in de Royal Botanical Gardens.
Volgend jaar bestaan ze 200 jaar, dus ik vermoed dat deze 200 daar alvast voor is.
 Terwijl we op de plattegrond van de tuinen stonden te kijken viel ons oog op de Yurong Gate.
Dat zal voor veel mensen niets bijzonders zijn, maar Yurong is de Chinese voornaam van Jasmine, dus wij vonden het wel heel bijzonder en apart.
 Achter ons nog maar eens the Opera House :-)
 Deze boom ziet eruit alsof hij altijd alleen maar in wind vanaf de rechterkant gestaan heeft.
 In de tuin zat een hele 'kudde' kaketoes
 deze bleef mooi zitten voor een close-up foto
 ze zaten niet alleen op het gras, maar ook in de bomen. Deze plukte een vruchtje? uit de boom en ging dat op zitten knabbelen.
 Bij het zien van deze vijver dacht ik dat het leuk zo zijn om er even in te gaan staan
 maar toen we bij de rand kwamen en ik in het water keek heb ik me toch maar bedacht :-)
 In deze boom hing allemaal tillandsia aan draadjes, geen idee waarom maar ik vond het wel een mooi gezicht.
 Dat heb ik natuurlijk gedaan:-) en een bekijks dat ik had hahaha
 Er stonden veel aparte bomen in deze tuinen.
Af en toe zag je de hoge gebouwen, maar verder hadden we niet echt het idee dat we in een wereldstad rondliepen.

1 opmerking:

Margriet zei

Ieks, daar was ik ook niet in het water naast gaan staan :-)