zaterdag 26 september 2015

Sydney dag 3 - 1

Toen de wekker ging en we uit het raam keken, zagen we dat de regen naar beneden kletterde.
Ten zuiden van Sydney hadden ze de koudste winter tot nu toe, met veel sneeuw en daar kregen ze in Sydney een staartje van in de vorm van kou en regen...
We hebben J&J gebeld dat we nog wat verder gingen slapen.
Na het ontbijt en de koffie regende het nog steeds, maar Jasmine kwam vertellen dat we toch weg gingen omdat het zonde was om de hele dag binnen te blijven.
En waar gingen we naar toe? Uiteraard naar een shoppingcenter :-)
Daar gingen we dus weer, door de regen, maar gelukkig was het niet al te ver.
 In het Broadway Shopping Center, waren weer dezelfde winkels zoals we die al vaak gezien hadden.
Paul en Julian streken gelijk neer op stoelen die er stonden en na weer een Target hield ik het ook wel voor gezien.
Paul is nog even bezig geweest met een bankautomaat die de kaarten van hem en mij weigerde en een bank die niet kon vertellen waarom, maar verder hebben we alleen maar een beetje gezeten tot we dat helemaal zat waren en besloten om naar buiten te gaan.
 Jasmine ging ook mee en tot onze verbazing en vreugde was het inmiddels droog geworden.
 Aan de overkant van het shopping center ligt het Victoria Park
 en daar zijn we doorheen gewandeld
 deze kookkaburra zat dus niet in the old gum tree, maar vlak voor ons op het grasveld.
 We liepen nog een stukje over het universiteitsterrein waarbij we ook weer het gevoel hadden om in Great Britain te zijn.
 Vanuit het park kun je de stad zien liggen.
 Toen we terug liepen zag ik dit bordje, toch maar heel goed uitkijken hier.
We liepen door Centra Park. De flat heeft vertikale tuinen en een uitsteeksel dat beweegt in de wind
 close up
 Nog even en we hebben al haar voornamen op de foto :-)

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ah.. die kookaburra, merry merry king of the bush is he. Hoe vaak heb ik dat liedje niet aangeleerd op school. (In de hoop hem eens in het echt in A. te zien!!!)

Jolande zei

Ik kan het je echt aanraden, het is er prachtig.
Maar ik kan me voorstellen dat jij volgend jaar een beetje dichter bij huis blijft :-)