maandag 28 september 2015

Sydney dag 4 - 1

Het was droog toen we opstonden en daarom namen we de bus weer naar de Circular Quay om nu een wandeling over de brug te gaan maken.
We kwamen nu over het andere stuk van The Writers Walk.
 We moesten nog even de trap zien te vinden.
In een straatje waar we doorkwamen was een kleine markt, waar we natuurlijk even rondgekeken hebben.
 er naast was een winkelgalerie waar we ook doorheen gelopen zijn.
Bij deze snoepmakers hebben we een poos staan kijken.
 Bij de Tourist Info stond dit goed lijkende wassen beeld van Bruce Willis, als reklame voor Madame Tussauds.
 Nadat we dit allemaal bekeken hadden kwamen we dan uiteindelijk bij de trap naar de Bridge toe.
Fietsers moeten naar de linkerkant van de brug, wandelaars hebben een voetpad voor zichzelf aan de rechterkant, wat heel prettig is.
 Als je net de brug op komt lijkt het alsof je een soort gevangenis binnenloopt, met al die hekken en prikkeldraad, maar dat is natuurlijk voor de veiligheid.
 En ja hoor, boven ons liepen weer hele groepen Bridge Climbers
 nou wij vonden het uitzicht vanaf ons niveau ook al heel erg mooi, daar hoeven we niet nog hoger voor

 En ook hier zagen we slotjes, niet veel want ik denk zo maar dat ze hier heel snel weggehaald worden.
 Ik moet er toch werkelijk niet aan denken om daar te lopen...
 Als er bij ons iets stuk gaat dan zeggen we als geintje altijd oh gebruik maar plakband.
Staan we dus ergens zegt Paul, kijk hier plakken ze de brug ook met plakband...geeft wel een veilig gevoel :-)
 Het uitzicht op de overkant van de stad.
 Beneden ons zagen we een bruidspaar dat foto's liet maken.
 En terwijl we zo op de brug liepen, werd ik op mijn schouder getikt door een joggster, ze gaf me mijn uilklokje en zei dat ik dat verloren was...
Nou drie keer iets verliezen door het niet goed vast te maken dat kan gewoon niet, dus er moet iets zijn met de ring waaraan het hangt.
Het klokje heb ik voorlopig maar in mijn tasje gehouden en thuis zal ik het met een veiligheidsketting o.i.d. vastmaken.
 We gingen weer met een trap naar beneden en toen stonden we aan de andere kant van de brug.