dinsdag 16 mei 2017

Cyprus dag 2 De heenreis

Bij dit hotel wordt je gewekt als je op reis gaat en daarom staat de telefoon niet naast je bed :-)
Ze bellen je en als je niet antwoord komen ze op je kamerdeur bonzen totdat je die open doet.
Onze vlucht vertrekt om 6.00 uur en daarom ging bij ons de telefoon om 3.00 uur! niet te doen zo vroeg.
Ik slaap sowieso al niet zo heel goed, maar in deze gevallen lukt het me bijna nooit om op een redelijke tijd in slaap te vallen, dus ik had het nog half 3 zien worden.
Daarna ben ik wel in slaap gevallen, want Paul had de telefoon opgepakt en stond me toen wakker te schudden...
Ik maakte een foto van het tijdstip waarop we de kamer verlieten...
 Uiteraard was er zo vroeg nog geen ontbijt.
We hebben al vaker hotels vroeg moeten verlaten om vluchten te halen en dan is het altijd jammer maar helaas wat het ontbijt betreft.
We waren dus enorm verbaasd toen we bij het uitchecken een tasje kregen met daarin een ontbijt.
De receptioniste zei dat als we op de normale tijd zouden uitchecken we ontbijt zouden kunnen eten in de eetzaal en omdat dat nu niet kon we een meeneem ontbijt kregen, nou dat hebben we nog nooit meegemaakt, maar wat een geweldige service.
 We moesten even wachten tot de bus kwam en daarmee werden we in het holst van de nacht naar Schiphol gebracht.


Paul had ons online al ingechecked en dat scheelde een hele lange rij.
Om de koffers af te kunnen geven stond ook een lange rij, maar net voor ons deed een grondstewardess zo’n koord open en konden we naar een balie lopen waar we gelijk aan de beurt waren!
Voor de handbagagecontrole stond geen rij, maar daar gebeurde alles heel grondig: bodyscan, fouilleren en het sleurkoffertje werd er uitgepikt.
Maar ook dat verliep allemaal redelijk soepel en daarna konden we in de rij voor de paspoortcontrole en toen we daar net stonden ging de zelfscan open en waren we ook daar gelijk aan de beurt.
Vervolgens hebben we drinken voor onderweg gekocht en toen moesten we nog 10 minuten!!! wandelen voordat we bij de gate waren.
Onderweg was het hartstikke rustig, er waren stukken dat we niemand zagen, behalve een muisje dat bij de nog gesloten Starbucks ging ontbijten.
 Het vliegtuig stond al aan de gate.
Ook bij het boarden hadden we geluk, want net voor ons ging een nieuwe rij open en omdat ze in de andere rij bezig waren met een rolstoel passagier, waren wij de eerste in het vliegtuig.
 Ik zuchtte nogal toen ik het vliegtuig instapte (schijn ik altijd te doen) en toen vroeg de steward of ik moeite had met het vroege opstaan, nou nee, ik heb moeite met vliegen :-)

We boeken altijd een stoel aan het raam en aan het gangpad en de stoel tussen ons in was de enige lege stoel in het vliegtuig!
Om 6.05 uur vertrokken we



en hadden een hele rustige vlucht over Duitsland, Oostenrijk, Tsechië, Roemenië en toen via Turkije naar Cyprus.
 Een eerste blik op Cyprus.
 Omdat we een stuk straalstroom hadden stonden we daar al om 9.50 uur (lokale tijd) aan de grond op Paphos International Airport.

Met een bus werden we naar het luchthavengebouw gebracht, waar we eerst pascontrole hadden.
Daarna ging Paul alvast naar het Avis kantoortje toe voor de papieren van de huurauto en de rest van de reis, terwijl ik de koffers opgehaald heb.
Toen ik die had was Paul ook bijna klaar en daarna zijn we naar het parkeerterrein gelopen om de auto op te halen.
Daar heeft een hele vriendelijke meneer, die vandaag zijn eerste werkdag bij Avis had, ons de auto uitgelegd.

1 opmerking:

Margriet zei

De reis is in elk geval goed begonnen! Wat netjes dat jullie ontbijt mee kregen van het hotel! Brrr, zo vroeg opstaan lijkt me exht niet prettig.