donderdag 18 mei 2017

Cyprus dag 2 Het hotel in Polis

Nadat we vanaf Lara Beach weer terug gereden waren naar de normale weg gingen we op weg naar Polis.
We kwamen hoger en hoger en vonden het erg jammer dat er geen uitkijkpunten waren.
Opeens zagen we een weg naar links waar een paar parkeerplaatsen waren en daar zijn we gestopt om even van het uitzicht te genieten.
Terwijl we hier stonden zei ik dat dit me nou een mooie plek leek voor een cache en toen hebben we de tablet en de gps tevoorschijn gehhaald  om te kijken of er caches op de route zouden liggen.
En toen bleek er op 10 meter afstand een cache te liggen! Die hebben we uiteraard gezocht.
 Een andere cache bracht ons bij een uitkijkpunt over Polis dat beneden in de verte lag.
 Het hotel vinden viel helemaal niet mee, want Eva heeft een kaart met Griekse namen en op de papieren die wij gekregen hebben staan Engelse namen en geen nummers.
We hadden een straat die op de Engelse benaming leek ingevoerd met een willekeurige kruising en toen kwamen we op allemaal kleine weggetjes en we hadden geen idee of we goed reden.
Nergens was er een bordje van het hotel te zien, maar we besloten toch maar door te rijden richting het strand, omdat we wisten dat het hotel aan zee ligt.
Dat bleek een goed idee te zijn, maar we hadden het hotel bijna gemist omdat het zo mooi in het groen ligt maar ik zag het gelukkig net op tijd.
 Terwijl Paul aan het inchecken was, keek ik even aan de andere kant van de ruimte en zag ik dit
 toen gingen we naar de kamer toe,helaas hadden we geen zeezicht, maar zaten we aan de andere kant die uitkijkt op de sinaasappelboomgaard, dat was zo door Kras geregeld.
Ik maakte foto's van de kamer en Paul ging de koffers halen.
Maar beneden maakte hij een babbeltje bij de receptie over het uitzicht en omdat er nog kamers met zeezicht vrij waren, mochten we tegen een hele kleine bijbetaling een andere kamer hebben.
Dus vulde Paul een papier voor de nieuwe kamer in, haalde ik zijn zonnebril en tablet van de óude' kamer en gingen we naar een andere kamer, waar ik uiteraard ook eerst foto's maakte.



 Dit uitzicht is toch een heel stuk mooier.
 En vanaf het balkon zagen we dit

 We zijn ook even naar het strand gelopen

 en later hebben we op het balkon naar de zonsondergang zitten kijken.
 Het hotel heeft een restaurant waar je het dagmenu of ala carte kunt eten.
De kaart zag er heel goed uit, dus hoefden we er niet op uit te gaan en een restaurant te zoeken.
Als vooraf hadden we een bordje heerlijke tzatziki, wat voor ons al bijna een maaltijd was.
en daarna groentenmoussaka, het is heel lang geleden dat ik moussaka at, want hier zit er altijd vlees in, dus dat maakte het nu extra lekker.
In de reisbeschrijving stond dat niet in alle hotels wifi zou zijn of alleen in de centrale ruimtes, maar hier hadden we wifi op de kamer, dus dat viel mee.
Nu kon ik alvast caches loggen en Paul kon wat dingen opzoeken voor morgen.
Onze eerste dag op Cyprus was alvast hartstikke fijn.

1 opmerking:

Margriet zei

Wat een prachtig uitzicht!