vrijdag 19 mei 2017

Cyprus dag 3 - Neo Chorio.



Nadat we vannacht helemaal bewusteloos waren, stonden we vanmorgen om 8.00 uur op.
We gingen ontbijten en dat bleek een heel uitgebreid buffet te zijn, we aten pancakes en een soort wentelteefjes, heerlijke dikke Griekse yoghurt met verse vruchten, sinaasappelsap, melk met muesli en Griekse gebakjes toe.
Daarna heb ik op het balkon van de kamer koffie gedronken, met een view.
Daarna gingen we op pad om de omgeving van Polis te bekijken.
We hadden een Ford Focus als huurauto en dat was een fijne wagen.
Als eerste gingen we richting Neo Chorio om daar een virtuele cache te gaan doen.
Het laatste stuk was weer over een onverharde weg, door velden met olijfbomen en we hadden daar het idee dat we alleen op de wereld waren.
Op de plaats aangekomen stond een heel klein kerkje (roep kerk en Cyprus is leeg...)
In de boom er naast zagen we stukjes witte stof geknoopt, we zouden dat nog wel vaker zien
Op de stukjes stof worden wensen geschreven en dan worden ze in bomen dichtbij kerken vastgeknoopt.
Bij deze bron moesten we een foto maken voor de cache.
Het uitzicht was heel weids en mooi
en de lucht was zo strak blauw, geen wolkje te zien.
Op de terugweg zagen we deze vrolijk gekleurde bijenkasten staan. Ik weet niet of bijen ervan houden als je vlakbij hun kast komt, dus voordat ik een hele zwerm achter me aan zou hebben heb ik het zekere voor het onzekere genomen en de foto vanaf de weg gemaakt.

1 opmerking:

Margriet zei

Wat mooi al die bijenkasten op een rij!