zaterdag 20 mei 2017

Cyprus dag 3 - Aphrodite's Bath

Na de virtuele cache reden we richting de kust om Aphrodite's Bath te gaan bekijken.
De entree was aan het begin van een botanische tuin.
daar zijn we doorheen gelopen
en toen kwamen we bij het bad
Op de heenweg was het hier heerlijk rustig en konden we mooi foto's maken, toen we op de terugweg hier weer langs kwamen stond er net een bus toeristen voor, maar toen hadden wij het al op ons gemak kunnen bekijken.
Regelmatig zie je muurhagedissen voor je voeten wegschieten, ik vind het wel leuke beestjes.
Aan de andere kant van de botanische tuin begon de Aphrodite Trail en daar wilden we een stukje van lopen.
Het begin van de trail was mooi breed en redelijk vlak, maar dat werd al vlug anders: veel rotsen, veel smaller en hoger waarbij het naast ons veel steiler werd.
Nu zijn wij niet zo van de paden op de lanen in en we hebben wel stevige schoenen, maar niet van die bergwandel dingen.
Ik wil mijn voet niet teveel belasten op van die rotspaden en bovendien heb ik  hoogtevrees en loop ik niet graag over een pad van 50 centimeter met naast me alleen maar diepte, Paul houdt er gewoon helemaal niet van en zeker niet na de schouderbreuk van vorig jaar.
Het werd dus een korte wandeling, waarbij we tot het eerste uitkijkpunt gekomen zijn en toen zijn we weer omgedraaid, en dat zou nog vaker gebeuren tijdens deze reis. :-)
Het uitzicht was wel heel mooi.
Weer terug op de parkeerplaats zagen we dat er tegenover een restaurant was en daar zijn we koffie gaan drinken.
Dat beviel ons een heel stuk beter dan over een trail te lopen :-)
We hebben hier een hele poos gezeten, genoten van de koffie (die overal op het eiland heerlijk is) en het uitzicht.
Ik heb nog even in de Capitool gids zitten lezen wat er in de buurt allemaal te zien is.

1 opmerking:

Margriet zei

Jammer dat het wandelen daar niet zo makkelijk was, het was er wel heel erg mooi!