zaterdag 17 september 2022

Onze Grote Vriend

 Toen er vorige week zulke hoge golven waren zijn we verschillende keren bij het zwembad gaan kijken.
Een keer stond ik in het water en was Paul de golven aan het filmen toen er ineens een hand voor de camera werd gehouden.
Het was onze grote vriend (we weten niet hoe hij heet dus noemen we hem Grote Vriend), zijn land is vlakbij het zwembad en toen hij ons daar zag kwam hij even hallo zeggen.
En we kregen ook weer twee meloenen van hem.
Die zaten in een enorme plastic zak en omdat we toch vlakbij wonen gaf ik die terug hield ik de meloenen in mijn handen.
En toen wist hij Paul duidelijk te maken dat die een foto moest maken van hem en mij én de meloenen natuurlijk :-)

Van de week waren we in de achtertuin bezig toen we hem aan hoorden komen op zijn karretje.
We gingen staan zwaaien, waarop hij stopte en naar de deur kwam.
Hij wilde weten onze tuin wel eens zien, nou geen probleem natuurlijk.
Hij vond het mooi en alle planten werden besproken :-)
Vooral over de karmozijnbes had hij veel te vertellen, waarschijnlijk dat het een giftige plant is.
We hebben de vertaalapp er bijgehaald, maar dat lukte niet goed, dat moeten we nog eens gaan oefenen op een rustig moment.
Maar ook zonder de vertaalapp begrepen we dat hij vertelde dat we de bessen van de karmozijnbes niet mogen eten, wat we uiteraard niet zullen doen: we houden het bij meloenen (of Paul toch :-) ).
Heel tevreden dat hij het had mogen zien stapte hij op zijn karretje en reed al zwaaiend de heuvel op.
Geweldig zulke dingen!
 

 



Geen opmerkingen: