donderdag 1 september 2022

Recepten juni, juli en augustus

 In het juni Magazine van Continente stond geen enkel recept dat ons allebei aansprak, dus heb ik die maand niets gemaakt.
In het juli nummer stonden wel een aantal recepten die ik graag wilde maken, maar ik kon niet voor allemaal de ingrediënten kopen.
Uiteindelijk maakte ik drie recepten:
 
CALDEIRA DE CACÃO - stoofpot van hondshaai
Omdat ik niet tegen graten in vis kan gebruikte ik een witvis uit de diepvries en daar lukte het prima mee.
Julian en Jasmine vonden dat mijn foto er zo anders uitzag, maar ik eet mijn eten graag war en voor zo'n foto in een magazine maakt het niet uit of het eten warm of koud is en hebben ze uren de tijd om het mooi te stylen.
Het gerecht smaakte heerlijk, maar ik vind het meer iets voor in de herfst of winter en dan maak ik het zeker nog eens.

Pimentos recheados com duo Queijos - Gevulde paprika's met twee kazen.
Er zijn hier hele grote paprika's te koop, die dus heel geschikt zijn om te vullen.
Voor dit recept had ik een doosje chedder 'smeerkaas' nodig, maar daar hadden ze hier nog nooit van  gehoord.
Toen heb ik plakjes chedder gekocht en die samen met Philadelphia gemengd tot een romige creme en daarmee het recept gemaakt.
Dat lukte heel goed en met wat sla en couscous was het een heerlijke maaltijd. 
Inmiddels hebben we het al een paar keer gegeten.
Triffles de Fruta - fruit triffle
Engelse Triffles vind ik heel lekker, maar omdat ik geen gelatine meer gebruik, maak ik ze nooit meer.
In deze Portugese versie kwam geen gelatine voor, dus ik besloot om het een keer als toetje te maken.
Ik gebruikte de Parmalat slagroom van de pagina, maar wat we ook deden, we kregen het niet opgeklopt.
Ik vond een filmpje van iemand die 10 merken (Portugese) slagroom vergeleek en daar kwam deze heel slecht uit, dus dat lag gelukkig niet aan mij.
Een dag later heb ik een spuitbus slagroom gekocht en daar het recept mee gemaakt.
Het was voor twee dagen en de tweede dag was het nog lekkerder als de eerste, dus deze pagina heb ik ook uitgescheurd en in een receptenmap gedaan.
Deze maand stond het Magazine helemaal in teken van Continente producten en waren de recepten niet echt mijn ding: Continente havermout maken en daar banaan of noten in, Continente ijs met iets anders van Continente er over, dat soort dingen.
Het werd uiteindelijk een simpel, maar heel lekker pasta gerecht:
 
Fusilli com salmão fumado e alho-francês - Fusilli met gerookte zalm en prei

 

1 opmerking:

Marthy zei

De eerste jaren hier in Frankrijk botste ik ook op tegen dat probleem met die slagroom die niet te kloppen bleek. En dan krijg je eters op bezoek en dan zit je een half uur van de winkels en dan is je slgroom niet stijf te krijgen, grrr. Maar ondertussen is er meer en meer in het koelschap gekomen en ik weet nu precies wat ik nodig heb.