vrijdag 9 september 2022

Voor het eerst visite

 Maandag kwamen Marco, Anne en hun zoontje Sander op bezoek. 
Marco had ons huis heel even gezien toen hij samen met een vriend het bedje voor Sander kwam halen, dat met onze container meegekomen was, maar Anne had het nog niet gezien, omdat wij , met de corona, nog wat huiverig waren om bezoek te ontvangen.
Inmiddels lijkt het leven hier op de Azoren bijna weer normaal, er zijn nauwelijks besmettingen meer, dus werd het tijd voor weer een nieuwe stap: bezoek ontvangen.
Dat was heel gezellig en we hebben volop gebabbeld over van alles en nog wat, terwijl we koffie/thee/limonade dronken en er mijn zelfgebakken bananencake bij aten.
 
Ze hadden wat lokale producten voor ons meegenomen en het leuke daarvan was dat we ze geen van 3 nog geprobeerd hadden.
De artesanato producten van de eilanden die we tot dusver geprobeerd hebben, zijn allemaal heerlijk en van hele goede kwaliteit en deze drie waren geen uitzondering.
De volgende dag at ik een bolo met brie en daar heb ik toen wat vijgenjam opgedaan: zo lekker.
Wij kopen ook altijd thee van Chá Porto Formoso, maar dan groene thee, nu we de orange pekoe gekregen hebben kunnen we afwisselen.
Hij smaakte precies zoals het in de fabriek ruikt: heel lekker.

En de ananaskoekjes smaakten ongelofelijk naar ananas, ook alweer zo lekker.



1 opmerking:

Marthy zei

Wat leuk, al die lokale produkten. Ik heb al het een en ander klaar staan om mee te nemen. Heerlijke potten grove patë en blikjes kastanjepuree. Voor dat laatste heb ik een heerlijk recept voor een kastanje chocoladetaart.