zaterdag 3 september 2022

Snorkelen

 Met de container waren ook onze snorkel spullen meegekomen, maar door alle kwallen die er steeds waren, konden we niet zwemmen, zijn de kwallen weg en zwemmen we als het even kan elke dag.
Paul was inmiddels al een keer gaan snorkelen en was heel enthousiast, maar ik had twee dagen nodig voordat ik mijn hoofd in het water kreeg.
Toen die hobbel eenmaal weer overwonnen was, kon ik er ook weer volop van genieten en hebben we de afgelopen dagen na het baantjes trekken ook steeds gesnorkeld.
Toen we in Hawaii snorkelden hadden we wegwerp onderwatercamera's, dat was heel leuk en eigenlijk wilde ik dat ook wel weer, maar in plaats van wegwerp hebben we een kleine onderwatercamera gekocht en kunnen we hier  de vissen die we zien op de foto zetten.
Thuis probeer ik dan de naam van de vis te vinden.

Deze Montagu's slijmvis heeft hele goede camouflage kleuren, je ziet hem bijna niet.
De vis met de mooiste kleuren is de pauwlipvis.
Een tot nu toe onbekende vis.
Gestreepte bokvissen zijn de grootste die we tot nu toe in het zwembad zagen.
Toen we deze foto maakte was het eb en doodtij, het water stond heel laag en ze zwommen vlak onder ons.
En als je stil in het water blijft liggen, heb je zo ineens een hele school van deze kleine visjes om je heen. Maar als er iets aankomt, een mens, of een grotere vis, dan schieten ze weg als een raket.
En nog een onbekende vis.
Ik vind snorkelen heerlijk; echt een geweldig manier om een kijkje te kunnen nemen in de onderwater wereld in ons zwembad.
 



 

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Die laatste foto: superstoer!

Marthy zei

Wat mooi, lijkt me fantastisch om te doen. We hebben het wel eens gedaan maar dat is alweer jaren geleden.

Margriet zei

Wauw, wat leuk!

Julian zei

Wat leuk dat jullie nu ook foto's kunt maken onder water :-) vooral de video's zijn leuk gefilmd.
Geniet van de vakantie en hopelijk tot snel!