zondag 19 mei 2013

Lagoa do Fogo en Caldeira Velha

Via een smalle, slingerende weg kwamen we op 875 meter hoogte bij een miradouro en daar hadden we nu een geweldig mooi uitzicht op Lagoa do Fogo. Toen we hier vorig jaar kwamen hing alles in de wolken en kon je nog geen 20 meter ver kijken.
 Dit meer is de meeste dagen van het jaar verstopt in de wolken, 
een soort Brigadoon :-) Nu kwamen er ook alweer wolken
aandrijven vanaf de kust.
 Vorig jaar maakte ik een foto van Buddy voor het meer in de mist, 
dus dit jaar maakte ik deze voor in zijn fotoboek. :-)
 We zijn nog bij twee lager gelegen miradouro's gestopt.
Hier keken we niet alleen naar het meer, maar ook naar het
stelletje wat over een paadje van nog geen 20 cm breed naar
een heuveltop liep. Brrr, als je misstapt is er niets dat je tegen kan houden...
 De laagste miradouro en ook hier was het uitzicht over het
meer prachtig.
 We reden door richting Ribeira Grande en kwamen daarbij lang Caldeira Velha,
een prachtige plaats waar we vorig jaar ook geweest zijn.
 Nu was het er niet meer zo mooi, want er  was net een landslide geweest 
en ze waren er volop aan het werk.
 Het bleek dat het pas net weer 2 weken open was voor het publiek.
Vlak achter ons kwam een bus toeristen, maar die waren na 10 minuten 
(als het al 10 minuten waren) alweer weg en was het heerlijk rustig.
Vorig jaar had ik hier al graag willen zwemmen, maar nu heb ik het 
ook echt gedaan.
 Het was heerlijk!!!
 Ook heb ik onder de waterval gezeten, die was heel warm 
en het water kletterde veel harder op mijn hoofd dan dat ik gedacht had,
 maar het was een hele leuke, aparte ervaring.
(helaas heb ik er geen breedte foto van, maar ik wilde er toch
graag eentje in dit verslag hebben)
 Op de terugweg zochten we nog een cache waar je maar vanaf één kant bij kunt komen,
 nu kwamen we vanaf de goede kant en daarom gingen we proberen om die te vinden.
Het bleek dat het hele terrein waar de cache moest liggen te koop stond;
allemaal prachtige gebouwen in brocante staat en kleine torentjes boven een soort slotgracht;
helemaal ons, maar, helaas geen seaview dus het gaat niet door
whahaha

1 opmerking:

Margriet zei

Ik ben niet zo dol op zwemmen, maar dit ziet er wel heel aantrekkelijk uit!!! Erg mooi daar!