dinsdag 21 mei 2013

Rondom Ponta Delgada

We stonden zoals gewoonlijk weer om 8.00 uur op. Na het ontbijt dronken we koffie op de kamer en ging ik wat lezen terwijl Paul mailtjes maakte en telefonisch wat afspraken maakte. Na de lunch gingen we dan toch weer op pad.
Vandaag lag alles hoger dan 100 meter in de wolken en daarom gingen we wat caches zoeken in de buurt van Ponta Delgada.

De kerk van Arrifes
 Naast de kerk stond een school. We waren er al eens eerder langs gereden
en toen was deze kleurrijke afscheiding me al opgevallen. Nu ik er toch was
heb ik er een foto van gemaakt, erg vrolijk op zo'n grauwe dag.
 Ook in Arrifes stonden we ergens op een pleintje, toen we deze
bestelwagen aan zagen komen. Toen de deuren open gingen
hing daar van alles en nog wat aan. Nieuwsgierig als ik ben,
ben ik een stukje teruggelopen zodat ik in de auto kon kijken
en dat was net een Winkel van Sinkel op wielen, heel apart.
 De "well kept" windmill in Faja de Cima mist volgens mij
twee wieken, toch niet zo heel erg well kept :-)
 De ananasplantage wilden we ook graag zien en 
aangezien die beneden de 100 meter lag, was het daar
heerlijk weer.
 Een hele kas vol ananassen.
 Het was erg leuk om in verschillende kassen het hele groeiproces
te kunnen zien. In deze kas waren ze heel erg klein, maar toch al
herkenbaar als ananas.
 En in deze kas waren ze bijna klaar voor de pluk.
 Helaas verkochten ze op de plantage geen ananastaart 
(wat je op het eiland toch regelmatig tegenkomt) met koffie
en aangezien Mc Donalds dichtbij was zijn we daar 
koffie gaan drinken met een apple pie erbij (ook fruit :-) )
Deze foto maakte ik voor mijn vriendin Nella ;-)
 Terug in Ponta Delgada bekeken we een stuk van de 
Universiteitstuin. Toen we terug liepen naar de auto hoorden
we de scheepstoeter van een cruiseschip.
 Vlug liepen we naar een hoger gelegen kerkje in de buurt
en daarvandaan hadden we een mooi uitzicht op de haven
en zagen we het cruiseschip achteruit de haven uitvaren,
 keren en wegvaren; heel knap hoe ze kunnen manoeuvreren
met zo'n gevaarte.
We waren van plan om nog één cache te zoeken, maar door de éénrichtingsstraten kwamen we een straat te laag uit en reden we langs het parkje bij ons hotel.
We zagen dat makelaar R. er nu eindelijk wel was, dus Paul heeft gelijk de auto geparkeerden, is 'even' gaan praten en heeft afgesproken dat we donderdag grond en huizen in Capelas gaan bekijken.
Het liep al tegen zevenen en toen zijn we maar gelijk naar het winkelcentrum gereden, waar we bij de Wok to Walk aten.
Weer terug in het hotel hebben we op Streetvieuw opgezocht wat R. ons wil laten zien.
We hebben met J&J gebeld en nog verder rondgesurfed.
Ik bedacht opeens dat we nog ‘even’ op de site van een bepaalde makelaar moesten kijken, omdat we dat nog steeds niet gedaan hadden...dat had ik niet moeten doen :-)
Ik dacht een foto van een krot met zeezicht in Lagoa te zien, maar toen ik het aanklikte bleek het een verbouwd huis te zijn wat binnenin nog afgebouwd moet worden, met aan twee kanten zeezicht!
Dat leek ons helemaal perfekt en we willen proberen of we dat morgen nog kunnen bezichtigen.
En zo was het alweer 1.00 uur voordat we naar bed gingen.

4 opmerkingen:

trompke zei

Getver... je maakt het veel te spannend Jolande!
Dan ga ik ook maar weer even streetviewen...

Margriet zei

Ik reageer op het moment niet overal op....probeer iets minder tijd achter dit ding door te brengen ;-) Maar ik lees en leef wel mee hoor :-)

Anoniem zei

En vriendin Nella lacht zich het schapenlazerus!

Leuke foto!dank je wel!en wat een mooie plekjes hebben jullie weer gezien daar.

Jolande zei

En had je het gevonden Hanny :-)

Ik dacht wel dat je hem leuk zou vinden Nella :-)
Gelukkig dat er meer koeien dan schapen op het eiland zijn, want ik kan geen schaap meer zien zonder aan je te denken :-)