donderdag 16 mei 2013

Nog meer thee en kattepoezen

Na het museum bekeken te hebben reden we via een smalle weg met allemaal haarspeldbochten naar boven om daar een theeplantage te bekijken.
Volgens mij moeten de mensen die tussen de struiken door moeten lopen wel heel erg dun zijn :-)
 Weer terug naar beneden keken we nog rond bij
 dit is wat meer een echte fabriek, alleen is het theepluk en verwerkingsseizoen
nog niet van start gegaan. Ze denken dat ze dit jaar eind mei kunnen gaan beginnen.
In een jaar zijn er 10 oogsten.
 We hadden al thee op, dus nu was het echt wel tijd voor
koffie met iets lekkers
 en een view over de theeplantage en de oceaan,
je kan er uren blijven zitten, zo mooi.
 We reden terug in de richting van Ribeira Grande,
zoveel mogelijk langs de kust om huizen te kijken.
Af en toe stopten we om een cache te zoeken, zoals hier
 We klommen naar boven en hadden daar weer een mooi uitzicht.
 Toen we boven waren en ik wat verder liep zag ik allemaal
loslopende koeien. Geen idee of ze het leuk zouden vinden als ik
dichterbij zou komen, dus dat heb ik maar niet gedaan.

 Onderweg stopten we ook nog even bij een Miradouro die ik 
de Miradouro van de kattepoezen noem
 We zagen 4 kattepoezen, maar deze zijn niet zielig, want er staat
eten en drinken voor hun. Dat was vorig jaar ook al zo, dus er
is duidelijk iemand die voor ze zorgt. Gelukkig maar, dan hoeven
ze later niet naar mijn Cat Village te verhuizen :-)

Geen opmerkingen: