zondag 12 mei 2013

Moederdag

Paul en Julian gingen naar de meeting van de 'vliegerclub' en in die tijd heeft Jasmine een heerlijke worteltaart gemaakt. Het rook zo lekker in huis en ik had echt zin in een stukje, maar ik moest wachten tot Paul en Julian weer thuis waren en toen die er weer waren, werd ik gevierd :-)


 Creakind Jasmine had een prachtige kaart geknutseld.


 Zij wint erg vaak iets en daarom heeft zij een lot voor me gekocht en de getallen ingevuld.
En over dat invullen is nagedacht :-) 2 omdat ik geboren ben op de tweede, 12 van de twaalfde maand, 3 omdat ik drie kinderen heb, 19 omdat de leukste van die drie negentien is, 35 omdat ik eeuwig vijfendertig blijf. 5 omdat we met vijf zijn en tenslotte een 1 omdat er maar één is zoals ik.
Is het niet geweldig? En nu maar duimen, en duimen en duimen...

 Julian had een prachtige kaart gekocht en daarin zat een brief.
Niet zomaar een brief, maar opdrachten, want hij had speciaal voor mij een moederdag multi cache gemaakt. Mijn fiets werd klaargezet en daar moest ik op pad, de kou in. Paul en Julian gingen mee.
 Bij de eerste coordinaten moest ik een kokertje zoeken .
Daarin zat een briefje met het volgende waypoint en de vraag: wat het middelste
nummer was van de belbus dat was antwoord A


 Bij waypoint 2 was de vraag welk cijfer ik op de boom zag.
 Hier moest ik weer een kokertje zoeken en tellen hoeveel
wielen er op het bord staan.
 Omdat ik geen coordinaten kan invoeren in de gps stonden ze 
er al allemaal in :-)
Hier moest ik tellen hoeveel letters het tweede woord op het grote
bord had.
 En hier was de vraag hoe hard je hier mag rijden met de auto
 Op het laatste waypoint moest ik de boomstammen tellen,
gelukkig had niet iemand stiekem een stammetje meegenomen.
 En met alle cijfers van de antwoorden kon het eindcoordinaat berekend worden.
Bij het nulpunt aangekomen, maakte de hint "onder de witte streep" het 
zoeken een stuk makkelijker.
En in het kokertje wat ik daar vond zat geen logboekje, maar
deze tegoedbon!
Geweldig leuk toch, zulke aparte, speciaal voor mij gemaakte kadootjes.
Liever Julian en Jasmine dank jullie wel voor deze originele kadootjes en de fijne moederdag.
Liefs van Jolande

4 opmerkingen:

Margriet zei

Wat een ontzettend lieve cadeautjes!! Geweldig dat Julian een multi-cache voor je had gemaakt...alleen.... Jij kan geen coördinaten in de gps zetten??? Tssss, dat je daar tevreden mee bent ;-)

Jolande zei

Een mens moet zijn beperkingen kennen :-)
Met de tablet is het nog veel erger, die reageert 9 van de 10 keer niet op mijn vingers, het zou dus ook geen hobby zijn die ik makkelijk alleen zou kunnen doen.

trompke zei

Geweldige kinderen (en man) heb je! Geweldig mooie kado's. En ik hoop en duim met je mee zodat je in dat hartje kunt gaan wonen ;-)

Jolande zei

In dat hartje gaan we sowieso wonen, ik duim alleen erg hard omdat ik helemaal verliefd ben op het huis van P. en als ik erg veel zou winnen, zou Paul overmorgen kunnen stoppen met werken :-)
Maar het hele idee van dit lot is gewoon al onbetaalbaar :-)