zaterdag 1 oktober 2016

Sprookjesroute dag 3 Marburg 2

We gingen vandaag de sprookjes op het Grimm-Dich-Pfad bekijken.
Net op het moment dat we hier aankwamen, kwam er een bestelbusje, heel knap achteruit, onder de poort doorrijden en parkeerde net op de enige plek waar je een mooie foto van het schoentje van ASSEPOESTER kon maken.
De chauffeur stapte uit en begon de bestelling voor het restaurant ernaast uit te laden en dat zou nog wel even gaan duren
 We liepen dus maar verder en zagen de spiegel van SNEEUWWITJE
en het mandje met lekkers van ROODKAPJE
 We wandelden voorbij het Haus der Romantik, wat gesloten was.
 Dit was niet de kikkerkoning van het Grimm-Dich-Pfad, maar hij mocht toch op de foto.
 We kwamen weer op de Markt
 Daar hingen 7 vliegen op een huis uit HET DAPPERE SNIJDERTJE
 We keken binnen in het Stadhuis
 Voor het stadhuis staat het standbeeld van Sophie von Brabant met haar zoon Heinrich in haar handen
 Vooral de sokkel vond ik heel erg mooi.
 Toen we op een terrasje koffie gingen drinken kwamen er allemaal bestelwagens het plein op rijden
en mensen begonnen de deur van het stadhuis te verven en bordjes van de gevels te halen...
 Toen we gisteravond met de lift naar oberstadt gingen, was de eerste winkel die ik zag toen we uit de passage kwamen een hobbywinkel!
Uiteraard wilde ik daar vandaag even binnen kijken, dus na de koffie liepen we er naar toe en zagen we dat de straat net voor die winkel afgesloten was omdat er een film werd gedraaid.
Toen ik deze foto maakte kwam er gelijk iemand naar me toe om te zeggen dat er geen foto's gemaakt mochte worden pfff
Het bleek dat de 'wereldberoemde' Til Schweiger hier was om Conni & Co II op te nemen (deel I moet nog uitkomen).
Nu rinkelde er bij die naam wel heel vaag een belletje en door IMDB kwam ik erachter dat we hem gezien hebben in de film New Years Eve.
 Enfin, de hobbywinkel was gelukkig nog wel te bereiken en daar heb ik mijn ogen uitgekeken.
Iedere centimeter van de winkel stond propvol en je kon het zo gek niet bedenken of ze hadden het er. Ik ga naar Marburg emigreren :-)
De eigenaresse van de winkel vertelde dat we geluk hadden dat we vandaag in de stad zijn, want morgen wordt het hele centrum rondom de markt afgesloten en mag er helemaal niemand door.
Dat schilderen en bordjes weghalen bij het stadhuis waren dus voorbereidingen voor de film.
Nou daar waren we zeker blij om, want het is een heel mooi en gezellig stadje en het had jammer geweest als we het niet hadden kunnen zien.
 Ik heb me ingehouden bij de hobbywinkel en niet al te lang gekeken, want ik had er makkelijk de hele dag kunnen rondkijken.
Dit was mijn bescheiden buit.

1 opmerking:

trompke zei

Wel een erg leuke bescheiden buit :-)
Ik lees me suf, wat een verslagen allemaal... Ik zit nog in Cuba...