maandag 24 oktober 2016

Sprookjesroute Dag 7 Sababurg 2

Op een muurtje waren de twaalf (gouden) borden voor de feeën  uitgebeeld

 De vloek van de dertiende fee
 Het verbranden van alle spinnewielen in het koninkrijk.
In de toren gaat de prinses naar boven.
 en had een mooi uitzicht op de binnenplaats van het kasteel :-)
 En op de binnenplaats zie je dan weer allemaal figuren die in slaap gevallen zijn, zoals hier de kok en het koksmaatje.
 Het was me en beetje tegen gevallen dat je boven in de toren niets meer zag. Ik had verwacht dat je daar zou zien dat de prinses zich prikt aan het spinnewiel, maar dat bleek je vanaf de binnenplaats hoog op de gevel te zien.
Eigenlijk wel zo handig, voor mensen met kinderwagens of die slecht ter been zijn.
 Op de binnenplaats was ook een deur met deze mooie deurknop. Had niets met het sprookje te maken natuurlijk, maar ik vond hem wel erg leuk
 
 Niet heel goed te zien, maar op dit hek waren rozen gemaakt.
 Het heeft heel lang geduurd voordat we de prins gevonden hadden. We hadden dit beeld wel gezien, er ook een foto van gemaakt, maar waren teveel afgeleid door de rare haken die erop zaten.
Later kwamen we erachter dat de haken doornen moesten voorstellen en dat de prins er middenin staat.
 En ook hier liep het sprookje goed af en leefden ze nog lang en gelukkig!
 Wij gingen koffie drinken op het terras. De duurste koffie ooit in Duitsland, maar om te roeren kregen we er wel een mooi lepeltje met een roosje erop bij.
Ik had het graag mee willen nemen, alleen vind ik stelen niet zo netjes :-)
 We vonden het bezoek aan dit kasteel erg de moeite waard.
Via een ander pad liepen we weer terug naar de parkeerplaats en toen kwamen we onderweg ook nog DE GANZENHOEDSTER tegen, die was vast verdwaald, want Grebenstein is haar stadje en dat was de volgende plaats die we gingen bezoeken.

1 opmerking:

Margriet zei

Ik denk dat daar regelmatig lepeltjes verdwijnen! Mooi kasteel!