maandag 3 oktober 2016

Sprookjesroute dag 3 Marburg 4

Hier waren we weer terug in de Oberstadt en op dit pleintje zagen we
 Dienstmann Christian
en DE KIKKERKONING
 Weer terug op de markt  gingen we op hetzelfde terrasje zitten als vanmorgen om nog een kop koffie te drinken.
Toen we naar een leeg tafeltje liepen zag ik een mevrouw kaiserschmarrn zitten te eten en toen kreeg ik daar ook zo'n trek in, dat we het als late lunch genomen hebben.
Het was heerlijk, maar veel te veel. De stukjes die ik niet op kon heb ik ingepakt, meegenomen en later koud opgegeten, wat nog steeds heel lekker was.
 We gingen weer verder en ergens in de straat zag ik tussen de klinkers deze herinneringsklinkers.
 Ik ben niet echt gek op geraniums, maar samen met de andere bloemetjes vond ik het hier wel heel mooi.
 Paul heeft tegenwoordig iets met foto's van daken :-)
 Bij de kerk stond een 'draai ding' waarmee je Roodkapje, Grootmoeder en de Wolf kon maken.
Dat heb ik natuurlijk even gedaan. Een foto maken viel niet mee, want het hoofd draaide heel langzaam verder als je het losliet, dus ging ik klaarstaan om de foto te maken, hield Paul het hoofd vast en als hij losliet maakte ik heel snel een foto.
 Aan de andere kant van het kerkplein stak deze heks boven de muur uit.
 Onder de muur was een speeltuintje dat helemaal in het teken van Sprookjes stond;
GELUKKIGE HANS op de draaimolen, VROUW HOLLE bij de glijbaan en RAPUNZEL ernaast.
Het huis dat met de achterkant naar de speeltuin toe stond was versierd als het snoephuisje uit HANS EN GRIETJE.
 We moesten nu heel wat trappen omhoog klimmen om weer bij het slot en de auto te komen, maar nu konden we wel de Bruder Grimm quote over de stad Marburg dat op de trap  staat lezen.
We hebben heel lang staan wachten tot alle mensen weg waren om deze foto te maken.
 En toen we weer boven kwamen was de bestelbus weg en kon ik alsnog een foto maken van ASSEPOESTER'S  muiltje met het slot op de achtergrond.
Achteraf bleek dat we nog een sprookje (De kaboutertjes) gemist hebben, maar die zagen eruit als rotsklompen, dus heel erg was dat niet.
We zijn naar de auto gegaan en weer verder met de sprookjesroute, Marburg vonden we een hele leuke stad.

1 opmerking:

Margriet zei

Prachtige foto's! Marburg moet dus echt een keer bezocht worden zie ik wel :-)