woensdag 26 oktober 2016

Sprookjesroute Dag 7 Hofgeismar

Een paar kilometer vanaf Grebenstein ligt HOFGEISMAR en dat was onze volgende bestemming.
We parkeerden de auto vlakbij het kruispunt tussen de twee voetgangerszones.
Eerst gingen we het modernere stuk bekijken waar ook markt was.
Aan het begin stond een prachtige fontein.
Het was een populaire plaats voor mensen om even op het randje te gaan zitten praten en ik heb dan ook een poosje moeten wachten tot ik een foto zonder mensen erop kon maken.
 We kochten een ijsje en aten dat op terwijl we door de winkelstraat liepen.
 Op het eind van de straat stond deze 'waterval'.
 Ik keek even rond in een kadowinkel waar ze ook wat hobbyspullen verkochten en kwam naar buiten met een paar papieren blenders en 5 leuke kleine kikkertjes.
 We wandelden terug en staken toen de straat over naar het oudere gedeelte van het stadje.
 Daar zagen we het beeld van de SAGE VOM REINHARDSWALD
 Ook hier stonden weer allemaal vakwerkhuizen om het dorpsplein heen.

 Deze kikkerkoning zat in de etalage van de Tourist Info
 We gingen even binnen kijken en ik vond er allemaal leuke sprookjeskaarten die winterse afbeeldingen hadden.
Er was een gebroeders Grimm hoekje, waar je kon gaan zitten lezen of gewoon even uitrusten.
 En ineens viel mijn oog op dit gat in de vloer: de dobbelende graaf Reinhardt
 ik ben even op de vloer gaan liggen om een betere foto te maken.
Als je op een 'sprookjestour' bent zijn dit echt hele leuke dingen om te ontdekken.
En ook dit stadje vonden we weer heel leuk om te bekijken.

1 opmerking:

Margriet zei

Die fontein is erg mooi en dat gat in de grond is grappig! Gelukkig zag je het.