maandag 13 maart 2017

Lissabon 8 Disco en Campo de Ourique

We hebben uitgeslapen tot 10.30 uur, dat was geen luxe maar meer een noodzaak, want het blijkt dat de studio niet alleen tegenover en boven restaurantjes zit, maar ook recht tegenover een discotheek en daar hadden ze niet zo'n mooi schilderij als bij ons in de studio hing.
Die discotheek was tot 4.00 uur open ...en dat hebben we geweten, met name Paul.
Tegen half 5 was iedereen weg, werd het stil en kon Paul eindelijk slapen, ik heb wel wat meer, maar erg onrustig geslapen.
Wat betekende die muurschildering ook alweer...ONRUST whahaha
We hebben eerst het verhuur kantoor gebeld dat dit misschien wel te doen is voor één of twee nachten, maar niet voor acht!
Dat begrepen ze wel en ze gingen kijken wat ze voor ons konden doen.
Na een laat ontbijt en koffie zijn we om 13.00 uur vertrokken.
We namen de metro vanaf Cais do Sodré naar Rato

en daar zijn we verder gaan cachen waar we gisteren gebleven waren: bij het aquaduct.
We zochten een aantal caches, Er viel een bui maar gelukkig konden we schuilen bij een kantoorgebouw aan de overkant van het moderne Amoreiras shopping Center.
 


We gingen nu naar de wijk Campo de Ourique, een erg afwijkende wijk in Lissabon, omdat alle straten netjes recht zijn, als je op de plattegrond kijkt is het net een ruitjespapier.

Parkeren is hier, zoals in veel grote steden, ook een groot probleem.

Nog een paar aparte deurknoppen
In de wijk was een klein parkje: Jardim da Parada
Er tegenover zat een A Paderia Portugesa, een soort Portugese Starbucks
en toen was het natuurlijk de hoogste tijd voor koffie
In veel straten van deze wijk lagen caches, dus we hebben ze zo'n beetje allemaal gezien.
In een straat zag ik dit bord, een pedibus kende ik wel, maar zo'n bord had ik nog nooit gezien, ik vind het wel grappig.
We liepen ook nog een rondje om de Igreja de Santo Condestável en toen hadden we volgens mij echt de hele wijk gezien.

1 opmerking:

Margriet zei

Een disco is al vreselijk als je er zelf bent, maar als je aan de overkant in je bed ligt lijkt het me helemaal een nachtmerrie! Hopelijk hebben ze iets voor jullie kunnen vinden!