dinsdag 28 maart 2017

Lissabon dag 12 Outra Banda 3

Via een andere route dan die we op de heenweg genomen hadden liepen we nu terug.
We liepen langs een hele lange muur, vol met allemaal afbeeldingen, uiteraard gemaakt op tegeltjes.
Ergens in een woonwijk zagen we heel veel (lokale) mensen op een terras zitten.
Hier hadden ze wel cappuccino en veel lekkers om uit te kiezen, dus hebben wij hier een poos gezeten.
Toen we verder liepen, kwamen we over een plein met dit ronde  bouwwerk erop.
Toen we er doorheen naar beneden keken zagen we dat er vis werd geslacht, het is misschien wel om alles wat koeler te houden in de zomer.
Een stuk verderop kwamen we dan weer op een plein met fonteinen
We zijn er overheen gelopen en daar kon je met trappen naar het park beneden
en weer handjes...
Wij zijn terug gelopen omdat we nog wat caches wilden zoeken.
Volgens mij zijn ze hier gek op Valentijnsdag, want je ziet er heel veel voor.
Via een brede straat liepen we een stuk naar benden om later weer door wat kleinere straatjes terug te lopen naar de haven.
We hoefden niet lang op de boot te wachten
en na tien minuten stonden we weer in het centrum van de stad.
Op weg naar Armazéns kon ik eindelijk een foto van deze grappige beelden maken zonder dat er mensen voor stonden of op zaten.
En na zoveel gelopen te hebben, had ik echt veel zin in mijn lievelingsgerecht van de Wok: rijst met zoetzure saus en tofu (extra warm :-) )


Op de terugweg naar het appartement probeerde een zakkenroller mijn tasje open te maken.
Dat voelde ik gelijk aan de band om mijn nek en ik begon gelijk te schreeuwen, waarna hij zich heel snel uit de voeten maakte.
Gelukkig kun je het tasje alleen open maken als je recht voor me staat en niet vanaf de andere kant, dus hij had niets kunnen stelen.
Paul had het vorige week ook al een keer met zijn rugzak gehad, ook hij merkte het gelijk en hij had niets in zijn rugzak waar ze wat aan hadden, maar je moet toch wel heel goed opletten.
We kochten nog even broodjes voor het ontbijt morgen en zagen vlak voor de deur van het appartement een ongeluk; iemand was aangereden door een auto, gelukkig was er al een ambulance bij.
In het appartement hebben we nog wat rondgerommeld.

1 opmerking:

Margriet zei

Brrr, toch niet leuk alsiemand je probeert te rollen! Wij hebben het in ZuidAfrika meegemaakt, maar gelukkig lukte het die man ook niet.