woensdag 15 maart 2017

Lissabon dag 8 Estrêla

We wandelden terug richting het centrum via de wijk Estrêla.
Dit is de Basílica da Estrêla
en omdat Paul altijd even kerken van binnen wil bekijken (vraag me niet waarom) liepen we er even naar binnen.
Naast de kerk was een klein pleintje met dit standbeeld , het deed me een beetje aan Jozef, Maria en het kindje Jezus denken.
Tegenover de kerk ligt Jardim da Estrêla en dat is meer mijn ding.
In een boom, zagen we deze mooie pompon-achtigen bloem hangen.
Vijvers vind ik ook altijd mooi.
Onderweg kwamen we een rode tram tegen, die hadden we nog niet gezien, het bleek een tour tram voor touristen te zijn.
We wandelden verder langs nog een park
en langs Palacia de São Bento, de residentie van de president van Portugal.
En ik zag alweer een aparte deurknop!
We moesten nog een heel stuk omhoog klimmen voordat we bij Armazéns waren.
Daar hebben we heel spannend bij de Wok gegeten :-)
Terug hebben we een andere route omlaag genomen en toen kwamen we over Praça do Municipio en daar waren we zowaar nog nooit geweest, we ontdekken toch steeds weer nieuwe stukjes, ook in het centrum


Weer terug in de studio heeft Paul op Wimdu alvast wat appartementen zitten bekijken voor als het vannacht weer zo’n herrie is, want we denken niet dat als we één verdieping hoger zitten het geluid erg veel verschil zal maken.
En aangezien om 23.00 uur de lichten van de discotheek aangingen verwachten we het ergste.

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik vraaag je niet waarom, hahaha, mijn man wil dat ook altijd!

Margriet zei

Ik ook, ik wil ook elke kerk in :-) En ik weet niet waarom!
Wat een ellende die disco. Maar die roze bloemen zijn prachtig!

Jolande zei

Kerken maken deel uit van mijn jeugdtrauma, ik wil er het liefst niet in en als ik er in ga krijg ik het vaak heel vlug benauwd en wil ik er zo snel mogelijk uit.
Wat ik wel erg leuk vind zijn kerken die niet meer als kerk in gebruik zijn, zoals in Maastricht daar is een boekwinkel met een koffie Lovers: geweldig!