donderdag 9 maart 2017

Lissabon dag 7 Anjos en Estefânia



Vanmorgen stonden we  om 8.00 uur op.
Na het ontbijt hebben we alles opgeruimd, terug gezet waar het hoorde en ingepakt.
Om even over tien hebben we de koffers van Paul en mij in ‘de kelder’ gezet en hebben we Julian en Jasmine naar de metro op Avenida gebracht, want zij gingen vandaag weer naar huis.
Daarna zijn wij op Avenida begonnen met cachen en zijn we zo naar boven gelopen door Anjos, de wijk aan de rechterkant van Avenida.

Sommige straatjes waren smal en moesten we omhoog klimmen.
anderen waren dan weer breed en plat.
Als we het goed begrepen hebben is dit het hoofdkantoor van de politie.
Het had me wel leuk geleken als er een helikopter geland of opgestegen was op het moment dat wij daar stonden.
Overal kom je stukjes groen tegen, wat een stad toch veel aangenamer maakt.
En toen begon het te regenen, we keken om ons heen, zagen een pastelaria en gingen daar koffie drinken met iets erbij.
Toen de koffie en het lekkers op waren, was de bui ook over en liepen we verder.
Deze metro ingang van Picoas is een copy van de beroemde metro ingangen  van Hector Guimar in Parijs.
Er is jammer genoeg veel graffiti in de stad, ook al zou ik het liever niet zien, deze vond ik dan nog wel leuk.
En dan vooral het duiveltje, weer eentje voor mijn (foto) verzameling.
Inmiddels waren we bij Parque Eduardo VII aangekomen en daar liepen we doorheen om ook een paar caches te zoeken.
Dat was niet echt succesvol, want we hadden geen spoilerfoto's en die hadden we hier echt nodig,
maar het park is sowieso leuk om doorheen te lopen.
Ik kon me goed herinneren dat ik de vorige keer een foto maakte van de dame met de uil op haar arm, rechts van het gebouw. Nu kon je er niet bij komen, want ze hebben get gebouw gerenoveerd en waren druk bezig om de straat ervoor van allemaal kleine keitjes te voorzien.
We staken het park dwars over en vlak voordat we er aan de andere kant uit gingen, zag ik vanuit mijn ooghoek een vijver.
Die hadden we nog niet eerder gezien en daar ging ik dus even een foto van maken.

Geen opmerkingen: