vrijdag 17 maart 2017

Lissabon dag 9 Amoreiras en Estefânia

Op dit pleintje stonden een aantal hele grote bomen, waarschijnlijk zijn ze ook wel oud en/of speciaal, want ze hadden allemaal een bordje met een heel verhaal erop.
We liepen langs dit kleine boekwinkeltje
doet u mij maar het onderste boek van de derde stapel van links :-)
De botanische tuin was helaas gesloten wegens renovatiewerkzaamheden, jammer want we hadden er graag een kijkje willen nemen.
Ik heb ook een fotomapje met 'kattenkunst'  en daarom moest ik natuurlijk een foto maken van deze muurschildering.
Weer een pleintje, met een enorme boom erop, zomers zal de schaduw van zo'n boom wel heel aangenaam zijn.
Inmiddels waren we weer omhoog gelopen naar Praça Marquês de Pombal
Op veel lantaarnpalen zijn bootjes bevestigd, van deze maakte ik een foto omdat hij zo prachtig afstak tegen de strak blauwe lucht.
Toen we op Praça Marquês de Pombal stonden besloten we weer door Parque Eduardo VII te lopen en de caches te zoeken waarvan we van de week geen spoilerfoto's hadden.
Die hadden we nu nog steeds niet, maar ik had ze thuis bekeken en kan de plaatsen dan wel herkennen op het moment dat ik er ben.
Aan de andere kant van het park zagen we een a Paderia Portugesa, daar hebben ze heerlijke koffie en een enorme keuze aan lekkers, dus daar gingen we wat drinken.
Toen we verder liepen kwamen we langs deze muurschildering van Monsieur Chat, daar hebben we er nu inmiddels ook al een aantal van gezien.
Deze sticker van een kat in Halloweenkostuum was op een elektriciteitskastje geplakt, mijn oog viel erop en toen heb ik er natuurlijk een foto van gemaakt.
Nog maar eens een hand, dit vonden we echt een leuk kunstwerk.
We waren nu weer op Saldanha en hebben daar de metro terug naar Cais de Sodré genomen.

1 opmerking:

Margriet zei

Die hand is echt heel leuk! En zo'n boekwinkeltje is grappig :-)