donderdag 2 maart 2017

Lissabon dag 4 Regen



Vandaag heeft het de hele dag gegoten.
Julian en Jasmine zijn wel op stap gegaan, maar wij hebben al veel van Lissabon gezien en vonden dat we wel een dagje thuis konden blijven.
Het kwam wel goed uit want Paul moest het eindwerk van Jasmine doorlezen en we zouden bekijken waar we vrijdag naar toe zouden gaan.
Ik heb story maps zitten tekenen, die van gisteren kostte heel veel tijd.
Jasmine was gisteren naar Belém geweest en had Pastéis de Belém meegenomen, hadden we toch wat lekkers bij de koffie.

 Later in de middag  zijn we even broodjes gaan halen bij de Mini Preço verderop en hebben we koffie gedronken in een pasteleria er tegenover.


Toen we weer thuis kwamen was Jasmine er ook alweer,
In de stad, in Armazéns do Chiado, had ze een food plaza ontdekt waar een Wok to Walk zit! We belden Julian en spraken om 17.30 uur af bij de Elevador de Santa Justa en toen we daar naar toe liepen werd het eindelijk droog. 
Toen Julian kwam zijn we met elkaar naar deze foodplaza gegaan
Uiteraard aten Paul en ik bij
 Ik eet daar het liefste rijst met zoetzure saus en tofu, moet ik er thuis niet aan denken een paar dagen achter elkaar hetzelfde te eten, hier kan ik dat elke avond eten: heerlijk warm en voedzaam na een hele dag op sjouw.
 Paul eet het liefste mie
 Jasmine haalde in een ander restaurantje een pizza
 en Julian zag dat ze hier ook Francesinhas hadden, die had hij in Porto gegeten en vond hij heel lekker.
 En er was een Mc Donalds voor het toetje :-)


Na het eten zijn we weer naar het appartement gelopen.
Miguel, de Portugese mentor van Julian’s controler opleiding, kwam koffie drinken, terwijl de mannen kletsten over 'vliegeren' heb ik  aan tafel verder gewerkt aan mijn story maps.
Miguel ging tegen half tien weg (hij moest nog eten...) en toen hebben Paul en ik nog even gekeken of het mogelijk was om vrijdag naar Madeira te gaan.
Helaas is het hotel volgeboekt en we hebben geen zin om in het resort achtige stuk te gaan zitten, dus houden we ons aan het oorspronkelijke plan om naar de Algarve te gaan.
We gingen weer redelijk vroeg naar bed.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Ook wel even lekker, zo'n rustdagje! En het eten ziet er weer overheerlijk uit!

trompke zei

Lijkt me toch nog wel een gevuld dagje. Maar het lopen was wel een stuk minder :-)