vrijdag 10 maart 2017

Lissabon dag 7 Estufa Fria

Vlak voordat we Parque Eduardo VII uit zouden gaan zochten we nog een cache.
Dat was geen succes want we hadden geen spoilerfoto en die hadden we hier echt wel nodig.
Ook uit de logs werden we niet veel wijzen, maar ik las wel dat iemand hier een paar uur had genoten van een plek buiten de echte wereld met mooie bloemen enz en we vroegen ons af waar dat op sloeg.
Nu zag ik vanuit mijn ooghoek een vijver en toen ik een stukje in die richting liep om die op de foto te zetten, zag ik dit gebouw, met daarop Estufa Fria, dezelfde naam als de cache.
Daar gingen we even dichterbij kijken en toen bleek het een warme en koude kas te zijn.
We kochten kaartjes en gingen binnen kijken.
Daar zagen we allerlei tropische planten
er waren vijvertjes, beelden, palmen die tot aan het plafond kwamen en sommigen er zelfs doorheen
In deze hal waren kon je steeds hoger komen over verschillende paden

er waren heel veel orchideeeën

en bananenbomen met snoezige kleine banaantjes  eraan
In deze kas moesten we goed uitkijken waar we liepen, want er stonden hele grote cactussen met hele grote scherpe uitsteeksels

Een muur met varens
De vrucht van een gatenplant
En hier zagen we dezelfde vijver die ons naar deze kassen had gebracht, maar nu vanaf binnen.
En de favoriete plant van Paul stond er ook.
Ook wij zijn hier een hele poos geweest en hebben genoten van al het moois dat hier groeit en bloeit.

1 opmerking:

Margriet zei

Ik ben weer bij :-) Wat doen jullie toch altijd veel op jullie reizen en wat zien jullie veel moois!