zaterdag 25 maart 2017

lissabon dag 11 Belém 3

Het was heerlijk zo in het zonnetje langs het water te lopen.
We zijn doorgelopen tot we niet verder konden omdat we tegen de haven aanliepen, toen zijn we weer terug gewandeld.
Dit vond ik er wel als een of ander modern kunstwerk uitzien, maar ik maakte er een foto van voor mijn alfabet mapje, want het heeft de vorm van een Y.
Nu de zon niet meer recht achter  het Monument van de Ontdekkingen stond kon ik een foto vanaf deze kant maken. Hierop is goed te zien dat er een zwaard boven de ingang hangt.
Nu hadden we Belém weer helemaal gezien en zijn we met de trein terug gegaan naar Lissabon.
Al in de stationshal konden we ruiken dat er ergens kastanjes werden gepoft en inderdaad buiten zagen we dit stalletje.
We liepen naar de Time Out Market om daar te eten.
Nadat we langs alle restaurantjes gelopen waren zei Paul dat hij wel zin had in fish en chips en ik besloot om met hem mee te doen


We kregen een paar fishfingers en de meest vreemde friet die we ooit gezien hebben.
Ze waren maar 3 mm dun, de helft smaakte alsof je chips uit een zakje at en de andere helft was slap slapper en het was koud.
Toen we ermee terug gingen zei de mevrouw achter de balie dat iedereen in Portugal zo friet maakt: wat een *lelijk woord* ze denken natuurlijk het zijn toeristen die we toch nooit meer terug zien.
Toen ik thuis eens op internet zocht naar dit restaurant, bleek dat de chef een Michelin ster heeft; ah dat verklaard het helemaal...
Enfin die haute cuisine friet hebben we laten liggen en omdat het zo’n kleine portie fish was hadden we niet voldoende gegeten en daarom zijn we maar weer de stad in gegaan om bij Mc frietjes te gaan eten.



Op weg daar naar toe liepen we langs Casa Portugesa, waar ze beroemd zijn om hun Pastel de Bacalhau; ik had gezegd dat ik die nog graag een keer wilde proberen, dus dat was nu een mooie gelegenheid.

Je moest eerst in de rij staan om te bestellen en te betalen en in die tijd kon je kijken naar hoe ze gemaakt worden.


Het is een viskoekje gevuld met kaas, heel erg smakelijk en het vult ook best goed door de kaas.

Bij de Mc hebben we dan nog een frietje gegeten en een ijsje als toetje.
En zo was het een 3 locaties diner :-)
Hierna zijn we naar het appartement terug gegaan waar we nog wat rondgerommeld hebben.

1 opmerking:

Margriet zei

Hahaha, op drie plaatsen dineren, het is toch wat!