woensdag 22 juni 2016

Alba Iulia het hotel

Na heerlijk geslapen te hebben in het brede hemelbed, vertrokken we na het ontbijt naar onze volgende bestemming Alba Iulia.
Het grootste gedeelte van de reis reden we naast, of hadden we zicht op de spoorlijn, die nog niet overal af was, maar waar wel heel hard aan werd gewerkt.
Onderweg stopten we ergens bij een benzinestation om te tanken. Voor ons was iemand druk bezig met het vullen van allemaal plastik flessen, dat zie je volgens mij bij ons toch niet (meer).
We reden door het stadje Blaj en ja hoor: Romulus en Remus nummer 5.
Toen we Alba Iulia naderden zagen we dit gebouw, dat me aan een kleine versie van het stadhuis in London deed denken.
We waren vroeg in Alba Iulia en reden naar het hotel om te vragen of we de koffers daar af konden geven, maar ze waren bezig met het schoonmaken van onze kamer en als we even konden wachten, dan zou hij klaar zijn en konden we de koffers daar neerzetten.
Nou dat was natuurlijk hartstikke fijn. 
Ook dit was weer een mooie, ruime en schone kamer.


En een hotel waar witte badjassen hangen kan bij mij helemaal niet meer stuk, ook al sleep ik mijn eigen witte badjas mee :-)
We hadden net de koffers uit de auto gehaald toen er toch een grote boze wolk aankwam en het begon te onweren.
Nu hebben we hier al een paar keer gezien dat het maar buien zijn die even duren en in de verte zagen we alweer blauwe lucht, dus hebben we ons alvast in de kamer geïnstalleerd en koffie gedronken  tot de bui over was.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Ben nog nooit in een hotel geweest waar ze badjassen hadden!

trompke zei

Ik ook niet Margriet! En ik sleep de mijne ook niet mee :-)
Ook weer een mooie kamer.