zondag 12 juni 2016

Bicaz kloof

Nadat we de heerlijke langos opgegeten hadden reden we weer verder.
De rotsen kwamen nu steeds dichterbij, hier hebben ze zelfs een stuk uit de rots moeten halen om de weg doorheen te kunnen laten gaan.

We zijn eerst met de auto door de kloof gereden.
Na de kloof kwam er een gehucht, waar we gekeerd zijn.
Hier kon ik een foto van een poort maken.
Je ziet heel veel poorten in allerlei soorten en maten; hoe hoger, groter en meer versierd ze zijn, hoe rijker de mensen die er wonen
Is iemand zijn koe kwijt? :-)
We reden weer door naar het begin van de kloof, waar we de auto parkeerden op een parkeerterreintje onder een enorm uitstekend rotsblok.
Ook hier waren veel souvenirkraampjes. De verkopers zijn absoluut niet opdringerig (nergens trouwens) het lijkt ze helemaal niet uit te maken of je nou wel of niet iets koopt.
Ik vind dat wel prettig, want als er zo'n opdringerige verkoper maar blijft proberen om me van alles aan  te smeren, ben ik meestal zo weer weg.

Voor sommige kraampjes was er net niet genoeg ruimte, die staken uit over de rivier.
Nu gingen we lopend de kloof bekijken, want dan kun je alles toch een stuk beter bekijken dan vanuit een rijdende auto.





Het was heel indrukwekkend om daar tussen die enorme hoge rotsmassa te lopen, een mens is dan toch maar erg klein.

2 opmerkingen:

trompke zei

Wow, wat is het daar mooi! Ik ga nu alles even bijlezen...

Margriet zei

Schitterend!