maandag 27 juni 2016

Sibiu Muzeul Astra 3

En nog wat foto's uit het openluchtmuseum.
Ik vind dit een hele mooie blauwe kleur, maar of ik het nou voor mijn huis zou willen...
Het viel in ieder geval wel goed op

Hier was weer zo'n ding, nu was hij wat breder van binnen en zat de opening hoger.
Er stond een prachtig bloeiende jasmijnstruik en die rook toch zo heerlijk.
Een grote, hoge poort, hier moeten dus rijke mensen gewoond hebben.
Er stonden ook een aantal kleine kerkjes
Toen we hier langs liepen moesten we binnen komen kijken van een vrijwilliger. Hij was erg enthousiast en het was jammer dat hij geen Engels sprak.
Het kerkje was helemaal beschilderd aan de binnenkant
Toen we weer naar buiten liepen hadden we een mooi uitzicht op de eeuwige sneeuw in de Karpaten.
We keken ook binnen in een schooltje
Ik vond dit grote dikke boek, met alle cijfers van de leerlingen erg leuk.
Ook leuk vond ik de schaalmodellen van gebouwen die in het museum staan.
Bij een van de kerkjes zagen we een bruidspaar in een traditioneel trouwkostuum.
Het kostuum vond ik niet echt mooi, vooral dat hoedje van de bruidegom niet, maar het bruidje had een prachtige bloemenkrans in haar haar.
Na een aantal wiegjes op de grond gezien te hebben, hing er in dit huisje eentje aan het plafond.
In het laatste stuk van het museum stonden huizen die een stenen onderstuk hadden.
Het is een groot museum, maar we hebben het helemaal kunnen bekijken.
En ondanks de modderrok hebben we een heerlijke dag gehad en erg genoten.

1 opmerking:

Margriet zei

Ziet er uit als een mooi museum! Dat hoedje is wel erg mal!