zaterdag 4 juni 2016

Boekarest dag 3 via de boekwinkel

Gistermiddag waren we van plan om op de terugweg van het Parlementspaleis door een groot park terug te lopen, maar omdat we dachten dat het zou gaan onweren, zijn we tussen de huizen gebleven en zo terug gegaan naar het hotel en daarom gingen we vandaag naar het Park toe.
Nu wilde ik natuurlijk graag een Roemeense Harry Potter1 hebben, maar we hadden nog geen boekwinkel gezien, dus had Paul gisteravond op Google gekeken en toen bleek dat we er voor eentje gestaan hadden, maar omdat die er helemaal niet uitzag als een boekwinkel hadden wij er kompleet overheen gekeken.
Vanmorgen gingen we dus eerst naar de boekwinkel, in de oude stad en daarbij kwamen we langs deze muurschildering die ik erg leuk vind.
Allemaal pinguïns van het lichtfestival op het grasveldje naast het kerkje.
En toen waren we bij de boekwinkel. Ze vinden zelf dat ze de Roemeense Lello (boekwinkel in Porto) zijn, maar daar waren wij het absoluut niet mee eens.
De winkel ziet er heel mooi, ruim en wit uit, maar ze verkopen meer andere spullen dan boeken.
Het personeel is erg onbehulpzaam en weet niet eens wat ze in huis hebben. Twee verkoopsters wisten te vertellen dat ze HP1 niet hadden, maar uiteindelijk heb ik het zelf toch kunnen vinden, op een klein stapeltje dat ergens op de grond lag.
Ik was blij dat ik het toch had kunnen vinden,  nu heb ik weer een exemplaar voor mijn verzameling.
Omdat we vlakbij Starbucks waren, zijn we even omgelopen om daar koffie te drinken.
Waarna we door een straatje in de oude stad weer verder liepen.
Boekarest is een stad van tegenstellingen, aan de ene kant van de straat zie je soms gebouwen waarvan je verwacht dat elk moment stukken naar beneden kunnen vallen
en aan de andere kant zie je dan weer een gebouw dat prachtig gerestaureerd is.

Geen opmerkingen: