dinsdag 21 juni 2016

Sighisoara 4

Weer terug in de beneden stad kwamen we langs ons hotel en besloten we om daar even wat spullen neer te leggen en een kop thee te maken.
Bij het boeken van de kamer stond er heel duidelijk dat het hemelbed 1.80, zou zijn en het bleek maar 1.40 te zijn, dat scheelt best veel.
Paul had hier vanmorgen een opmerking over gemaakt bij de receptie en toen we op onze kamer waren, werd er op de deur geklopt, de receptioniste zei dat als we wilden we konden verhuizen naar de kamer waar wel een bed van 1.80 breed stond.
Eerst had ik niet zoveel zin om alle spullen weer te versjouwen, maar toen we even de kamer gingen bekijken en ik zag hoe mooi ruim hij was, was ik toch verkocht.
We zijn dus een paar keer op en neer gelopen om al onze spullen te verhuizen en ik heb vlug foto's gemaakt voordat alle zooi overal zou liggen.





Na deze verhuizing gingen we nog even een stukje van de beneden stad bekijken en daar zagen we Romulus en Remus nummer 4.
Een blik op de oude stad
We keken even bij de rivier Tarnava

en in de tuin van een kerk maakte ik foto's van lelietjes van Dalen. Thuis zullen ze waarschijnlijk uitgebloeid zijn tegen de tijd dat we thuiskomen, dus ik vond het heel leuk om ze hier te zien, en te ruiken.
Ik dacht dat het aan ons huis een dradenboel was, maar dit slaat werkelijk alles. Hoe een elektricien hier wijs uit kan worden is me een raadsel.
Gisteravond hadden we zo lekker gegeten, dat we besloten om weer naar dat restaurant te gaan.
We klommen weer naar de oude stad, maar helaas, het was vanavond afgehuurd  en we moesten dus op zoek naar een ander restaurant.
Op weg naar de benedenstad kwamen we langs een pizzeria waar het druk was op het terras en daar zijn we gaan eten.
Paul had vanavond geen zin in soep, en voor mij stond er weinig vega op de kaart en daarom bestelde ik wel soep, met daarna friet.
Maar ze brachten alles tegelijk...de soep was al niet echt warm en tegen de tijd dat die op was, was de friet ook al redelijk afgekoeld, niet echt een succes dus.
De pizza van Paul was wel heel lekker.
We gingen weer terug naar het hotel, waar we ons bezig hielden met het uitzoeken van de route voor morgen, het dagboek, de foto's, naar huis belde enz, we hebben het altijd behoorlijk druk op de avonden :-)

2 opmerkingen:

Margriet zei

Die 40 cm extra scheelt heel erg veel :-) Fijn dat jullie nog konden ruilen. Jammer van het eten, maar de pizza ziet er wel lekker uit!

trompke zei

Ook een prachtige kamer. Leuk hotel ;-)