vrijdag 10 juni 2016

Brasov 2

Nadat we het oude centrum bekeken hadden gingen we nu een wandeling maken langs de stadsmuur en de verdedigings torens


om bij de Witte Toren te komen
moesten we deze steile trap omhoog klimmen
Omhoog zou me waarschijnlijk nog wel lukken, maar of ik er dan weer af zou komen betwijfelde ik, maar Paul zag op de tablet dat er verderop nog een pad moest zijn.
Dat was er inderdaad, wel een klein stukje omlopen, maar een stuk makkelijker dan al die trappen.
Eenmaal bij de toren hadden we een mooi uitzicht op de oude stad.

We moesten het pad een klein stukje teruglopen en daarna bij de splitsing weer omhoog om bij de Zwarte toren te komen.
Hier was een meisje bezig met het nemen van selfies, en selfies en selfies, hoeveel selfies kan een mens maken??? Nou héél véél.
Wij keken weer uit op de stad, nu konden we de Zwarte Kerk mooi zien.
Om verder te kunnen wandelen moesten we weer naar beneden
Deze poort vond ik iets sprookjesachtig hebben.
We liepen onder deze stadspoort door
en door het smalste straatje van Europa

We zochten nog een paar caches, waarbij we ook weer langs mooie plekken kwamen.
We hadden vandaag een Chinees restaurantje gezien waar we wilden eten.
Paul nam mihoen met kip in zoetzure saus, ik alleen mihoen.
Daarna haalden we nog een ijsje bij een ijssalon waar het vanmiddag opstellen in rijen van weet ik het hoeveel was.
Nu was het er een stuk rustiger, maar het ijs was inderdaad erg lekker.
Hierna hebben we nog een rondje door het centrum gelopen en toen vonden we het mooi geweest voor vandaag en zijn we weer naar het appartement gegaan.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Wat een prachtig uitzicht!

trompke zei

Prachtig! En hier zijn wel bergjes :-)