zondag 26 juni 2016

Sibiu Museul Astra 2

Hooibergen met 1 stok in het midden hebben we onderweg ook al een paar keer gezien, maar het is me niet gelukt om daar een goede foto van te maken, ik was dus heel blij dat ik er hier een zag staan.
In het museum hebben we een aantal van deze dingen gezien, maar we hebben niet kunnen achterhalen wat het nu zijn. Ik hou het op een soort van kippenhok.

Een hele grote molen waar paarden in liepen
deze is gemaakt uit boomstammen, knap dat ze die in een cirkel hebben kunnen krijgen.
Ergens op een pad kwamen we dit slangetje tegen, geen idee wat voor soort het is.
Deze inrichting was van een rijkere familie
en de bedden die je tegenwoordig ziet met weet ik het hoeveel kussens erop zijn gewoon heel retro :-)
Deze dakgoot vind ik heel knap gemaakt. Zeker omdat nog steeds niet overal een dakgoot is en we tijdens deze reis regelmatig water van daken  op ons hoofd hebben gekregen.

Dit is een soort stal voor kleinere dieren.
Door het park stomen kleine waterstroompjes van boven naar beneden en daardoor was het op sommige plekken erg glibberig.
Op een gegeven moment moesten we ergens een trap af en Paul gaf me een hand voor stevigheid.
Ik slipte weg, maar hij kon me gelukkig tegenhouden,.
De tweede keer was ik minder gelukkig en zat ik dus in de modder, met een half uit de kom gedraaide schouder.
Ik moest er vreselijk om lachen en daardoor duurde het even voordat ik weer overeind gekrabbeld was en toen zat mijn rok aan de achterkant helemaal onder de modder.
Een stukje verderop kwamen we een Roemeens echtpaar tegen die ons met gebaren duidelijk maakten dat de trap waarover ze net naar beneden gekomen waren erg glad was en we uit moesten kijken dat we niet zouden uitglijen.
Ik draaide me even om en daar moesten ze ook wel erg om lachen.
Maar we liepen verder met de zon achter ons en kwamen weer bij het meer waar we koffie gedronken hadden.
Paul haalde nog wat koffie en ik draaide mijn rok om, zodat het in de zon kon drogen.

1 opmerking:

Margriet zei

Hopelijk niet te veel last van je schouder gehad!