dinsdag 28 juni 2016

Sibiu het hotel

Nadat we het openlucht museum bekeken hadden bracht de gps ons naar het hotel in het centrum.
Ik ben helemaal vergeten om een foto van de voorkant te maken en daarom heb ik deze printscreen van Google maps gemaakt.
Bij het hotel is een restaurant en dat heeft een heel groot terras voor de deur.
De kamer was klein, maar wel schoon.
De bedden zaten lekker, maar lagen niet lekker (kuil).



Vanaf de veranda voor onze deur keken we op de binnenplaats en de uitbouwtjes die daar waren gemaakt en waar nu de keuken was, het rook er steeds heerlijk.
We besloten om niet op zoek te gaan naar een restaurantje, maar gewoon lekker op het terras van het hotelrestaurant voor de deur te gaan zitten.
Het hotel ligt in het centrum aan het begin van de drukke winkelstraat naar het plein en het leek wel of iedereen vanavond in de stad liep te flaneren.
Tijdens het eten hebben wij mensen zitten kijken, dat vind ik ook erg leuk om te doen.
Uiteraard begonnen we weer met groentensoep
Paul had een knapperige schnitzel met friet
en ik een onsmakelijk uitziende schotel met polenta, kaas en zure room, maar het smaakte heerlijk.
Na het eten zijn we ook even gaan flaneren in de winkelstraat :-)
Naast ons hotel kwamen we Dracula tegen.
Het plein in het centrum is heel groot en eromheen staan prachtige gebouwen

Dit is weer zo'n fontein die af en toe spuit, dus als je het niet in de gaten hebt en er net overheen loopt...:-)
Nu waren er vooral kinderen aan het spelen.
We hadden vandaag al erg veel gelopen en daarom zijn we weer terug gegaan naar het hotel, morgen bekijken we de rest van de stad.

2 opmerkingen:

trompke zei

Ik vind dat niks, die fonteinen. Loop er met een boog om heen ;-)

Jolande zei

Maar dan moet je het wel eerst in de gaten hebben lol
Hier zat een vrij lange pauze tussen en hij was zo dat als je erop zou lopen je ook echt helemaal nat zou worden.
Misschien erg lekker in de zomer als het er heet is., maar ik ben meer een met mijn voeten in de fontein persoon.