woensdag 29 juni 2016

Sibiu

Voor het ontbijt gingen we naar het restaurant beneden, waar we dezelfde menukaart als gisteravond kregen.
Nu ben ik een lastige eten, maar Paul, die vind dat hij erg flexibel is, moet ook niets hebben van worstjes, gebakken eieren enz op de vroege ochtend.
Helaas hadden ze geen brood, cerials, yoghurt, fruit  of zoiets op de kaart staan, dus ik stelde voor dat we het ontbijt maar zouden laten voor wat het was en bij de supermarkt een stukje verderop broodjes zouden gaan halen.
Dat zeiden we dus ook tegen de mevrouw van het restaurant en we gingen naar de supermarkt, waar we croissantjes, boter en yoghurt kochten.
We waren net terug op de kamer, toen er op de deur werd geklopt.
Daar stond de mevrouw van het restaurant, ze vond het zo vervelend voor ons, dat ze speciaal voor ons ontbijt was gaan kopen: 2 croissantjes, 2 abrikozenbroodjes, drinkyoghurt en daarna kwam ze ook nog een bord fruit brengen: 2 soorten meloen en aardbeien.
Nou daar kun je toch helemaal niets van zeggen, wat een geweldige service.
Wij hadden nu zo'n groot ontbijt dat we het niet opkregen en wat voor morgenochtend bewaard hebben.
Het was inmiddels begonnen te regenen en dit zag er niet uit als een bui. Ook op buienradar zagen we dat het 'feest' de hele dag zou gaan duren, dus we zijn er toch maar op uit gegaan om wat van de stad te bekijken.
Ook was het een heel stuk kouder dan gisteren en dat maakte het onaangenaam weer.
We liepen door het parkje om de hoek van het hotel
Over een binnenplein bij een kerk en bibliotheek
Toen we hier liepen, klapte mijn paraplu om en brak af,,,
Nu vind ik het niet echt erg om regen op mijn hoofd te krijgen, maar als mijn bril nat wordt zie ik weinig tot niets meer en ook is het niet goed voor de camera die ik om mijn nek heb hangen, dus liepen we terug richting het hotel om ergens een paraplu te kopen
Ik kocht weer een opvouwbare, klapte hem buiten open en hij klapte vrolijk gelijk terug.
Nadat dat zich dat 3 keer herhaalde, stond ik weer binnen in de winkel om de paraplu om te ruilen.
Met een goed werkende paraplu zijn we naar het hotel gegaan om koffie te drinken en op te warmen.
Daarna gingen we een multi doen. We moesten leeuwenkoppen tellen tussen ons hotel en het grote plein.
Dat viel nog niet mee, het duurde langer dan we gedacht hadden en omdat we weer helemaal verkleumd waren, zijn we weer terug gegaan naar het hotel, heerlijk dat dat zo dichtbij is.
En weer gingen we op pad, nu een ander stukje van de oude stad bekijken

Dit gebouw ligt zowel in de oude, hoger gelegen stad, als in de nieuwe stad beneden.
In het cafe ligt een cache en toen we daarom vroegen, vroeg Paul gelijk of ze soms ook warme chocolademelk hadden.
En die hadden ze, echt heerlijke chocolademelk, waarmee we onszelf weer wat opgewarmd hebben.
Toen we weer buiten kwamen was het inmiddels 17.00 uur geweest en precies volgens de weersvoorspelling was het nu droog geworden!
We keken dus nog even wat rond in Sibiu


Het groten plein was bijna leeg in vergelijking met gisteravond.

Dit putdeksel was voor een groot gedeelte opgedroogd dus dat heb ik op  de foto gezet.
We aten weer in het restaurant van het hotel, dit keer niet op het terras, maar binnen.
En we aten precies hetzelfde als gisteravond.



2 opmerkingen:

Margriet zei

Wat aardig dat ze nog een ander ontbijt kwamen brengen! Jammer van het slechte weer.

trompke zei

Inderdaad heel attent van het hotel :-)