maandag 3 september 2018

Rondreis West USA Dag 15 - Meteor Crater

Net weer terug op de Highway zagen we borden met Meteor Crater.
Ik pakte de reisgids uit het dashboardkastje en las erin dat het een krater is van 167 meter diep met een omvang van 4 kilometer.
Zoiets kun je niet elke dag zien, dus gingen we weer van de snelweg af om die te gaan bekijken.
Hij ligt een kilometer of zeven het land in en onderweg zagen we dit bord, wat we heel grappig vonden.
De entree was best prijzig, maar Paul kreeg seniorenkorting (whahaha) en van dat geld kon hij weer een penny draaien :-)
Eerst keken we binnen rond waar een heleboel te lezen en te zien was over de meteor.


Daarna gingen we naar buiten waar we vanaf boven naar de krater konden kijken.
Het waaide gigantisch hard en daarom kon er geen wandeling over de rand worden gemaakt, maar we konden nog wel op de 3 uitkijkplatformen kijken en dat hebben we dan ook gedaan.
Deze krater lijkt erg op een maanlandschap en astronauten hebben hier maanlandingen geoefend, waarbij ik gelijk aan de film Capricorn One moest denken :-)
Op het hoogste platform konden we amper blijven staan, we zijn gaan zitten en ik had heel veel moeite om het fototoestel stil te houden en deze foto te maken.
Later kwam ik erachter dat een van mijn in Santa Fe gekregen oorbellen hier uit mijn oor gewaaid is.
De krater is heel erg groot, ik kreeg hem niet in een keer op de foto.
Wat er beneden op de bodem staat is met het blote oog niet te zien,
Er stond een bordje dat er een menshoog bord van een astronaut bij een vlag moest staan, dus ik zoemde in, maar het was nog steeds lastig te zien.
Met nog veel meer inzoemen zagen we het eindelijk.
Paul keek ernaar door de verrekijker.


We vonden de kraater erg indrukwekkend om te zien en het was interessant om over de meteoriet te lezen, dus we waren blij dat we in ons schema de tijd hebben om dit soort onverwachte dingen te doen.
Hierna gingen we naar Flagstaff.
Paul had gezien dat er een Jo-Ann zit en omdat ik er graag eens eentje van binnen wilde zien en we er toch praktisch langskwamen was dit een mooie gelegenheid.
De winkel was heel groot en had erg veel stof en fournituren en daarnaast ook nog andere hobbyspullen.
En wat zat er naast Jo-Ann....
Nou dit kun je dus met recht een hobbyhoek noemen, echt niet te geloven zoveel hobbyspullen bij elkaar, ik zag helemaal donkergroen.
Bij Michaels ben ik een leuk poosje zoet geweest. :-)

1 opmerking:

Margriet zei

Wat prachtig die krater! Wel jammer dat je een oorbel bent kwijtgeraakt. Ik zie ook donkergroen......ik zou heel graag eens bij een Michaels rondsneupen!