woensdag 5 september 2018

Rondreis West USA Dag 16 - Grand Canyon 1

We stonden weer heel erg vroeg op (het is tenslotte vakantie) want vandaag gingen we naar de Grand Canyon en dat wilden we graag gezien hebben voordat het al te warm zou worden.
Het hotel was daar helemaal op ingesteld, want het hoekje waar de ontbijtspullen staan ging ook al vroeg open.
Er was geen ontbijtzaal,  hier en daar stonden buiten wat tafeltjes maar de meeste mensen nemen het ontbijt mee, naar hun kamer of als ze op pad gaan.
Wij aten wat op de kamer en toen zijn we vertrokken.
Het was een uur rijden naar het park.
Onderweg kwamen we langs een vliegtuigmuseum.
Toen we het park binnen reden was het 21 graden.

Bij de ingang konden we zo doorrijden en op de parkeerplaats was nog voldoende ruimte omdat het nog niet echt ontzettend druk was.
Ook konden we gelijk in een bus stappen, die na een minuut of 3 vertrok, het ging dus allemaal uitermate soepel.
De bus bracht ons naar het punt waar The Bright Angel Trail begint en toen daar kwamen  konden we de eerste blik werpen een stuk van de Grand Canyon

The Bright Angel Trail daalt een heel stuk af de canyon in, maar dat hebben we niet gedaan.
wij hebben de Rim trail gelopen, dat is mooi geasfalteerd en met de behoorlijk sterke wind die er stond was dat mooi genoeg voor ons.
Onderweg kwamen we langs The Kolb Studio, die op de rand van de afgrond staat.
We keken binnen waar van alles te zien en te lezen was over de Kolb Brothers Ellswordth en Emery.
Daarna wandelden we verder en waar we ook liepen het uitzicht was overal prachtig.

Ook The Lookout Studio staat op de rand en het is zo gemaakt dat het helemaal opgaat in de omgeving. Er is nu een souvenirwinkel in en je kunt er vanaf verschillende niveaus uitkijken.
Onderweg kwamen we een aantal van deze verrekijkertjes tegen. Als je de buis in een bepaalde opening legde dan kon je op de schijf lezen waar je naar keek.
Ik kan nooit zo goed door verrekijkers kijken, dus ik hield het wel bij gewoon kijken of door de camera.

Het pad van The Rim Trail.

Onderweg lagen verschillende stenen met bordjes erbij hoeveel miljoen jaren ze oud waren.
Als ik dat dan zie denk ik ze kunnen me vanalles wijsmaken, want ik kan het toch niet kontroleren :-)

Margriet zei

Wat is het daar ontzettend mooi!