donderdag 20 september 2018

Rondreis West USA Dag 20 - Warner Bros. Studio Tour 2

Hier liet onze gids Paul een 'betonblok' optillen, dat was natuurlijk zo licht als een veertje. :-)
We reden weer verder door de straten
Ergens onderweg zagen we deze mensen aan het werk met honden.
Tijdens zo'n tour nemen ze je ook mee naar de set van een show en dat is afhankelijk van welke show er die dag geen opnamens heeft.
Zo gingen wij naar de set van The Big Bang Theorie en laat dat nou uitgerekend de enige van de vele shows zijn die we kennen, omdat we er af en toe wel eens stukjes van zien als we wachten op een film die erna komt.
Dat maakte het natuurlijk extra leuk omdat we dingen herkende.
Helaas mochten er hier geen foto's worden gemaakt.
Toen gingen we verder naar een ruimte waar alle Bat mobielen bij elkaar stonden
Dit was ter gelegenheid van de 75ste verjaardag van Batman
Ik vond de lamp erg leuk.




We reden nog meer rond, langs werkplaatsen, garages enz en daarna werden we afgezet bij een gebouw waar we zelf rond mochten lopen en waar allerlei interactieve dingen te doen waren.
Zoals een foto laten maken in het cafe uit Friends

Wij zijn niet zo van altijd maar zelf op de foto's, maar omdat er steeds nieuwe mensen op de bank komen zitten als de andere er af gaan, maakte ik maar een foto met mensen die er net op zaten.
Dit is een hele stapel scripts die het niet gehaald hebben.
Er was een hoek van een costuumontwerper, met een tekentafel, lapjes stof enz en dan deze costuums.
Ook was er een computer waarop je zelf een costuum kon ontwerpen, ik maakte er eentje voor Helena Bonham Carter in de film Sweeney Todd :-)
We hebben de dvd van Corps Bride dus ik vond het helemaal te gek om de poppen in het echt te zien.


Kostuums uit de Ascot scene uit My Fair Lady.
Tijdens deze reis zijn we James Dean verschillende keren tegen gekomen en toen realiseerde ik me dat ik nog nooit een film met hem heb gezien.
Je kon op een bezem gaan zitten, net als Harry Potter. We hebben staan kijken hoe mensen dat deden en hoe het groene doek dan naderhand ingevuld wordt en het er heel anders uitziet.
Dit komt uit de film Gravity
Hier zijn we dan wel een keer op de foto gegaan.
We stonden een bord te lezen over een perspectief tafel en toen zei het meisje dat erbij stond om uitleg te geven, dat je het echt veel beter zou zijn als je er ging zitten en zij er een foto van zou maken.
Nou daar had ze helemaal gelijk in, ik heb het formaat van Hagrid en Paul lijkt een dwergje :-)
Echt heel knap zoiets.
Hier ben ik bezig om Dobby te laten bewegen en dat viel nog helemaal niet mee.
Dan was er ook nog een stukje waar allerlei prijzen stonden, waaronder ook de Oscar.
Degene die hierbij stond had er eentje in zijn handen en daar mocht je mee op de foto als je wilde.
Ik wilde het beeldje alleen even voelen omdat ik wel eens had gehoord dat het zo zwaar was en dat is het inderdaad, hartstikke zwaar.
Daarna kijken we nog rond in de souvenirwinkel


Toen we daar uitgekeken waren werden we met een golfkarretje weer terug gebracht naar het gebouw waar de parkeergarage is.
De gids had verteld dat Jack Warner (een van de broers) wilde dat alles wat er gebouwd werd ook in een film kon worden gebruikt.
Dit zijn kantoren, maar ze zitten in een gebouw dat eruit ziet als een motel.
Dit was echt een hele leuke tour, we hebben veel gezien en geleerd.

1 opmerking:

Margriet zei

Dat was zeker de moeite waard! Leuker dan ik had verwacht.