vrijdag 21 september 2018

Rondreis West USA Dag 20 - Vrije middag in LA

Aan deze kant van de stad is ook The Greek Theatre en daar wilden we wat caches gaan zoeken.
Er bleek vanavond een concert te zijn en daarom kon je nergens parkeren. De parkeerterreinen werden vrij gehouden en straten in de omgeving waren afgezet en alleen de bewoners mochten erin,
dus dat plan ging niet door.
Het volgende plan was om rondom het Silver Lake te wandelen, dat is vlakbij het appartement.
Toen we daar aankwamen bleek het hele meer afgezet te zijn met hekken en dat vonden we nou niet echt gezellig. Ook hier was geen parkeerplaats te vinden, dus zijn we naar het appartement gegaan.
En zo hadden we een rustige 'vrije' middag.
Ik had nog niets gedaan aan mijn weekjournal, dus gooide ik alle folders op de grond en ben ik een begin gaan maken, terwijl Paul uitzocht wat we zullen gaan doen met Monterey en Mariposa.
We hebben het hier wel gehad en besloten om morgen al weg te gaan en alvast naar Monterey te gaan, dus heeft hij het hotel een nacht bijgeboekt.

Tegen half zes vertrokken we in de richting van de supermarkt, maar eerst gingen we 2 virtuals doen.
De eerste was bovenop de steilste straat en die ging 30% omhoog.
Aangezien we aan de kant stonden waar je niet naar boven mocht rijden, zijn we naar boven geklommen, pffff.
Het was een hele klim, gelukkig zagen we onderweg regelmatig dingen waar we even naar bleven kijken, zoals deze citroenen
Eenmaal boven hadden we wel een mooi uitzicht.
Heel vaag konden we het bord met de letters Hollywood zien, maar er was ook nu weer vreselijk veel smog.
Naar beneden lopen bleek nog lastiger te zijn dan omhoog te klimmen, maar we zijn heelhuids weer beneden aangekomen.

De tweede virtual lag een stukje verderop en daar moesten we trappen op en ze tellen, het waren er 232 in totaal.
Toen we daar omhoog liepen waren er ook van die fanaten bezig die de trappen gebruiken als workout en die ons dus steeds weer passeerden, omhoog en omlaag en wij maar puffen en steunen :-)
Nou na al dit klimmen hadden we ons eten wel verdiend.
We hadden diepvriesmaaltijden en omdat ik vergeten was om daar foto's van te maken, heb ik de verpakkingen op de foto gezet.

Margriet zei

Vreselijk toch, die mensen die zo’n trap op en af rennen, hebben ze niet wat nuttigers te doen LOL Ik voel me dan zo’n slappe doedel!
Ik vind citroenbomen zo leuk!