zondag 30 september 2018

Rondreis West USA Dag 24 - Cachen in Pacific Grove 2

Toen we terug naar de auto liepen zag ik deze zeemeermin sticker op een auto, leuk voor in mijn zeemeerminmapje.
Paul vroeg waar ik geen mapjes voor had :-)
Weer een leuk pleintje met een 'wishing well'.
En toen kwamen we op een wandelpad waar vroeger een trein heeft gereden.
Hier liepen alleen mensen hun hond uit te laten of te joggen, toeristen zag je hier niet.
Bij een sportveld zag ik deze banner, ik heb ze wel op plaatjes en stickers gezien, maar nog nooit in het echt.
Ook al zijn er nu geen vlinders, we maakten toch een wandeling door de Pacific Grove Monarch Sanctuary.
Het was hier heel rustig en mooi en het zal absoluut prachtig zijn als de duizenden vlinders er zijn.
Bij de ingang waren allemaal houten vlinders en dat zag er vrolijk uit.


Tegen half zes waren we weer in het hotel en hadden we 20 caches gevonden!
Vandaag hebben we besloten om niet nog 3 nachten naar San Francisco te gaan maar hier te blijven als onze kamer nog vrij zou zijn, dat was zo, wat heel fijjn is.
Paul heeft SF geanuleerd en nu blijven we rustig hier in Monterey en omgeving en gaan dan voor de laatste nacht naar SF toe.
Nadat dat allemaal geregeld was gingen we Chinees eten, op de muur naast de parkeerplaats was ook weer een vrolijke vlinder muurschildering.
Het restaurant was van binnen heel erg mooi, net alsof je ergens in China was.
Paul nam een gerecht met kip op een sissende plaat


Ik bestelde eggplant, maar gelukkig zei de ober dat het very hot and spicy was, dus toen heb ik toch maar zoetzure vis gegeten.
De hoeveelheden waren enorm, we hadden elk een portie waar we met gemak met z'n tweeen van hadden kunnen eten.
We hebben erg ons best gedaan maar hoe lekker het ook was, we hebben het lang niet op gekregen.
Op de terugweg kwamen we via de weg langs de oceaan terug en toen we bij het golfterrein kwamen zagen we een heel groot mannetjes hert.
Vlak voor mijn neus sprong hij het hek over
om daarna heel rustig de straat over te steken.
Hij bleek ook nog familie te hebben
Hier stond hij zo mooi, net alsof hij uitkeek op de oceaan.
En hier liepen ze allemaal lekker te grazen in een tuin, het moet hier toch een waar paradijs zijn voor die dieren, lekkere groene grasvelden op de golfbanen, lekkere plantjes in de tuinen ruimte genoeg om heerlijk te lopen.
Nadat ze verder gingen zijn wij weer in de auto gestapt en terug naar het hotel gegaan.

1 opmerking:

Margriet zei

Wat mooi om die herten van zo dichtbij te zien!