woensdag 1 januari 2014

Marrakech

We waren eigenlijk van plan om naar New York te gaan, maar daar is het in de Kerstperiode zo afschuwelijk duur, dat we voor hetzelfde bedrag wel drie weken op vakantie kunnen, waar we dus ook voor gekozen hebben :-)
Londen kwam natuurlijk ook nog even in mijn hoofd op, maar Paul bleek kaartjes geregeld te hebben voor de nieuwste Andrew Lloyd Webber musical Stephen Ward, dus daar gaan we eind februari al naar toe.
We vliegen graag met Brussels Airlines en daarom besloten we eens te kijken waar die zoal heen vliegen om te kijken of er iets tussen zat waar we nog niet geweest zijn en wat ons wel wat leek.
En zo kwamen we op Marrakech. :-)
Dat soort bestemmingen zijn voor ons eigenlijk alleen maar in de winter te doen, omdat dan de temperatuur (voor ons) nog te doen is.
En zo zaten we op 7 december bij de andere Starbucks op Zaventem, waar we een kop koffie dronken met uitzicht op de vliegtuigen (wat wil Paul nog meer :-) )
 Toen we in het vliegtuig zaten, zag Paul door het raampje dat onze koffers ingeladen werden. Fijn om te weten dat ze in ieder geval mee gaan.
 Geen idee waar we hier over vliegen. Ik kan me altijd weinig tot niets van vluchten herinneren en moet het hebben van foto's die Paul neemt of van wat ik tijdens de vlucht opschrijf in mijn dagboek.
 Na 3,5 uur vliegen stonden we veilig op de luchthaven van Marrakech.

Hier waren geen gates en daarom moesten we met een trap uit het vliegtuig.
Het was heerlijk weer, gelukkig hadden we niet echt winterkleren aan, maar het verschil was toch wel erg groot.
 De aankomsthal was heel mooi, modern en ruim. Er stonden allemaal mensen met bordjes en namen erop, ook voor ons stond er iemand :-)
 Met de chauffeur liepen we naar het parkeerterrein waar de taxi stond, heerlijk dat we daar verder niet over na hoefden te denken en te zoeken.
 De chauffeur bracht ons naar een poort van de Medina (Oude Stad), verder kon hij niet met de auto en daarom gingen we lopend verder. En dan loop je ineens in een totaal andere wereld.
 We gingen en hoek om en daar waren de straatjes nog smaller.
 Het straatje liep dood op een soort overdekt steegje, waar zouden we toch terechtkomen? :-)

Margriet zei

Wat een spannend begin :-) Ik hoop dat jullie in je hotel uitkwamen!!