vrijdag 16 juni 2017

Cyprus - dag 11 - Kasteel van Limassol

Ook gingen we vandaag het Kasteel van Limassol bekijken, maar dat zag er in het boek indrukwekkender en mooier uit als in het echt.

Ik vond de trap naar de tweede verdieping niet echt gezellig en ben daarom beneden gebleven, maar ik heb niets gemist zei Paul, want boven was kunst tentoon gesteld.
Naast het kasteel stond het restant van een suikermolen.
En er tegenover was een restaurantje, waar we onder de bomen wat zijn gaan zitten drinken.
Naast het terras stond deze schattige kleine pick-up truck
Aan de overkant van het kasteel ligt een enorme villa, helemaal achter hekken en muren en over die muren groeiden enorme cactussen, nou ik denk niet dat iemand het in zijn hoofd haalt om daar overheen/tussendoor te kruipen. :-)
De cactussen stonden in bloei
Het is lente dus er staat erg veel in bloei, zoals deze struik.
En wat dit is weet ik niet, ik heb mensen gezien die zulke takjes hadden en de vruchten aten, dus ik gok erop dat het iets van abrikozen zijn.
Een cache bracht ons nog bij een twee kapelletjes.
De ene was zo groot als een bezemkast en de andere was niet afgebouwd.
En daar leek nu wel een soort ontmoetingsplaats te zijn met allemaal banken en stoelen :-)
Op 'de bezemkast' hing dit schilderij en daar maakte ik een foto van voor mijn duivel verzameling.
Gisteravond had Paul op Tripadviser een fish & Chips restaurantje gevonden en daar gingen we vanavond eten.
Het zag er aan de buitenkant werkelijk niet uit en normaal gesproken had ik gezegd laten we maar iets anders zoeken, maar op Tripadviser werd geschreven dat het eten hier zo goed was, dusvooruit maar
Het was 17.30 en ze gingen pas om 18.00 uur open, maar de eigenaar stond op de stoep te praten en  deed de deur alvast voor ons open.
We zaten op het terras, afgeschermd met plastic zodat we geen uitlaatgassen op onze borden kregen.
Het was een beetje chaos, want de auto van de eigenaar was net vanaf de parkeerplaats naast het restaurant gestolen, dus hij moest de politie bellen enz.
We zeiden dat hij maar rustig aan moest doen en eerst moest gaan bellen enz, wij zijn met vakantie en hebben geen haast.
Zo kregen we dus pas om 18.30 uur ons eten, en dat was inderdaad geweldig goed en ontzettend veel, we hebben nog nooit zo’n grote fish gegeten.

Terug bij het hotel hebben we aan de overkant bij een ijssalon een ijsje gehaald en daarna zijn we op de hotel kamer weer aan ons 'avondprogramma' begonnen.

1 opmerking:

Margriet zei

Wat mooi die bloeiende cactussen! En fijn dat jullie lekker hebben kunnen eten.