zaterdag 24 juni 2017

Cyprus dag 14 - Pafos de oude stad.

Na een heerlijk ontbijt en koffie op de kamer, liepen we langs het zwembad en een pad door een stukje tuin naar de parkeerplaats
 Met de auto reden we naar het parkeerterrein bij de oude stad Pafos (niet te verwarren met het oude centrum) en het zag er hier prachtig uit zo met die palmbomen bij de zee.
 Goed, wij gingen dus nog maar weer eens oude zooi bekijken :-) van wat vroeger de hoofdstad van dit eiland was.
 Ook hier waren weer veel mozaïekvloeren
 en stenen.
 Hier waren op sommigen plaatsen verhogingen gemaakt zodat je bepaalde dingen heel goed kon zien, zoals hier dit ronde mozaïek
 en je had er natuurlijk ook een mooi uitzicht op de omgeving
 Ik begon een beetje 'tempel moe' te worden en genoot meer van alle bloemen die tussen de stenen stonden te bloeien.
 In het huis van Dionysos zijn allemaal stukken van gevonden mozaïekvloeren ondergebracht.
Je kon er aan alle kanten langs lopen en ze heel goed bekijken, dit was erg mooi gedaan.
 Toen we naar buiten liepen zag ik een bordje dat het verboden was om foto's te maken hahaha, dat hadden ze beter omgekeerd neer kunnen zetten (misschien had iemand het wel expres omgedraaid), want ik had het dus niet gezien toen we naar binnen gingen en heb van alle vloeren foto's gemaakt.
Ik was niet de enige want iedereen liep foto's te maken en er was geen bewaker die er wat van zei.
 Zulke vloeren vind ik toch wel heel knap gemaakt.
Langs nog wat opgravingen zijn we weer naar de uitgang gelopen.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Oooooh, een labyrint! Ik ben dol op labyrinten, maar deze mocht je vast niet lopen ;-)
Ik vind die vloeren echt mooi en dit soort musea ook, maar ik kan me voorstellen dat je na de zoveelste keer wel wat tempelmoe werd!

Jolande zei

Nee ik denk niet dat ze erg blij zouden zijn als ik dat labyrinth was gaan lopen :-)
Maar ze hadden wel veel moeite gedaan met die verhogingen zodat je het heel goed kon zien.