vrijdag 2 juni 2017

Cyprus dag 7 -Ochtend in Nicosia



We stonden om 8.00 uur op en gingen beneden ontbijten.
Het ontbijtbuffet was echt heel mooi en erg lekker, ze hadden zowaar warme mini croissantjes en echt brood.
Ik ben helemaal gek van de dikke Griekse yoghurt met honing dus daar heb ik twee bakjes van gegeten.
Na het ontbijt hebben we de koffers ingepakt en om 10.10 reden we weg van het hotel naar het nulpunt van een multi cache
Normaal laden we bijna nooit multi's mee als we op reis gaan en dat hadden we nu ook niet gedaan, maar gisteravond had ik er twee gezien en dat leken me wel mooie wandelingen.
We parkeerden in de buurt van de eerste en die bracht ons langs twee kerken

Bij de tweede kerk was een mooie overdekte doorgang.
En dit leek nog een stuk aquaduct.
Ernaast stond ook nog een kerkje
en dit zagen we toen we daar naar binnen keken.
Toen we net bij de eerste kerk aan kwamen belde de meneer van de boekenwinkel dat hij een Harry Potter deel 1 voor me had gevonden!
Op weg van de eerste naar de tweede multi kwamen we langs het plein waar de boekwinkel zat en Paul had natuurlijk weer geluk met parkeren, want er ging net iemand weg.

Ik was natuurlijk helemaal happy met het boek en we vonden het natuurlijk helemaal geweldig hoeveel moeite deze meneer voor me heeft gedaan.
De tweede multi bracht ons in een park
De bourgainville stond volop in bloei.
Het park was enorm langgerekt en toen we 3 stages van de multi hadden gelopen, waren we al anderhalve kilometer ver en de cache was nog eens anderhalve kilometer verder, maar dan moesten we ook nog terug lopen.
Omdat we alleen de ochtend in Nicosia zouden blijven, zou dat te lang gaan duren en daarom zijn we  weer terug naar de auto gelopen en toen vertrokken naar Larnake.

1 opmerking:

Margriet zei

Wat leuk dat je toch nog het eerste deel van Harry Potter hebt gevonden! Die meneer heeft zeker zijn best gedaan!