vrijdag 30 juni 2017

Cyprus dag 16 - Weer terug naar huis

We stonden vandaag om 7.00 uur op en gingen naar beneden om te ontbijten, maar uitgerekend vandaag ging het restaurant pas om 7.30 uur open i.p.v. om 7 uur.
We gingen dus nog maar even naar boven waar Paul de laatste dingen in de koffers deed en om  7.30 uur gingen we weer naar beneden en konden we ontbijten.
Daarna dronken we koffie op de kamer, deden de mokken in de koffer en toen echt alles ingepakt was gingen we weer naar beneden, hebben we ons uitgecheckt en zijn we naar de Airport gereden.
Die ligt best een stuk buiten Pafos en om er te komen moet je een stuk omrijden, maar we reden een heel stuk over een weg met aan beide kanten bloeiende struiken, dus dat was heel mooi.

We waren ruim op tijd bij de airport, waar we eerst de auto ingeleverd hebben en de meneer van het verhuurbedrijf vond hem er prima uitzien.
We hebben in deze twee weken precies 1.000 kilometer gereden.

In het luchthavengebouw moesten we eerst inchecken en de bagage afgeven, dat duurde wel even want de rij was al lang en toen we bijna aan de beurt waren  mochten er ineens een stuk of 15 mensen voor.
We konden alleen naast elkaar zitten als we allebei aan een gangpad zaten, dus dat hebben we maar gedaan.
Daarna kwam de handbagage controle maar daar liep zoveel personeel rond dat het allemaal heel snel ging.
Ook de paspoortcontrole ging heel vlot en toen kwamen we in de vertrekhal, waar een aantal winkels en restaurantjes waren.
Daar kochten we lunch voor onderweg en toen zijn we bij de gates gaan zitten.
Het vliegtuig kwam even voor 11.00 uur aan en toen konden we vrij snel boarden.
Omdat er hier geen slurf is maar het instappen met twee trappen gebeurt gaat dat dubbel zo snel en om 11.45 uur vertrokken we vanaf Cyprus, met nog een laatste blik op Pafos.

De vlucht was redelijk rustig alleen de landing was een vreselijk gehobbel met luchtzakken, maar om  15.15 uur (Nederlandse tijd) stonden we veilig aan de grond op Schiphol.

We moesten door de zelfscan paspoortcontrole en aangezien daar niemand voor ons was waren we daar zo doorheen.
Daarna moesten we een kwartier wachten voordat de koffers van onze vlucht op de band kwamen, maar onze koffers waren bij de eerste en toen konden we door naar de bus.
Ook die kwam er heel snel aan en vertrok ook heel snel, alleen ons hotel was de laatste stop op de route, dus daar hebben we een half uur over gedaan.
Omdat we geen zin hadden om in allerlei files te zitten, maar het eigenlijk nog wat te vroeg was om te gaan eten zijn we eerst even bij de Luchtvaart Hobbyshop gaan kijken, die vlakbij het hotel is.
Paul keek rond en ik heb boven wat tijdschriften zitten lezen.

Tegen half zes gingen we weg, waarna we bij Schiphol in een langzaam rijdende file kwamen, maar gelukkig gingen we er bij Leiderdorp alweer af om nog maar eens bij het pannenkoekenrestaurant te gaan eten.
Daar hebben we bijna weer hetzelfde gegeten als twee weken geleden
Ik had knoflooksoep vooraf
en Paul tomatensoep
daarna een bananenpannenkoek met poedersuiker waar ik altijd nog eens stroop overheen doe, mmm
Paul nam weer een appel-kaneelpannenkoek
en boerenvla als toetje
Ik deed spannend en nam geen boomgaard, maar een moestuin als toetje: vanille ijs met warme frambozen en ze waren vergeten de slagroom eraf te laten dus die had ik er ook nog bij.
Tegen half acht reden we weg bij het restaurant en twee uur later waren we weer veilig thuis.
Het waren twee heerlijke weken waarin we ontzettend genoten hebben.
Tot slot nog een foto van de 3 kleine souvenirtjes die ik voor mezelf gekocht heb.

Margriet zei

Wat een heerlijke reis was dat weer en ook nog leuke souvenirtjes! Dat uiltje is super.