donderdag 9 mei 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 10 Naar Memphis / Hotel

Gisteravond kwamen we net 5 minuten na sluitingstijd aan bij dit postkantoor.
Omdat we tot nu toe geen postkantoren gezien hadden gingen we vanmorgen, voordat we naar Memphis gingen, eerst hier even langs om postzegels te kopen en kaarten te posten.
Onderweg naar Memphis kwamen we steeds borden tegen met Jackson erop, en ik maar zingen:
"We got married in a fever, hotter than a pepper sprout,
We've been talkin' 'bout Jackson, ever since the fire went out
I'm goin' to Jackson, I'm gonna mess around,
Yeah, I'm goin' to Jackson,
Look out Jackson town"

Bij het plaatsje Canton zijn we even van de snelweg gegaan om een virtuele cache te gaan doen.
Paul dacht dat het in Frost street was, maar toen we daar aankwamen was er geen museum te bekennen.
De geocachingkaart op de telefoon wilde niet echt goed laden en we waren al van plan om het dan maar te laten zitten toen Paul bedacht dat het ook wel Front Street zou kunnen zijn...
Het museum staat inderdaad in Front Street (een giller dat er ook een Frost street is) maar toen we daar aankwamen bleek het dicht te zijn.
Nu schijnt dat tegenwoordig steeds het geval te zijn, dus de CO heeft ook vragen gemaakt die je kunt beantwoorden als het dicht is.
Dus we wandelden even rond en toen we de antwoorden gevonden hadden en gelijk onze benen even gestrekt, gingen we weer verder.
De lantaarnpalen hier hebben allemaal 'huisjes' eraan en dat vond ik wel apart.
Voordat we weer de snelweg op reden kwamen we langs een Mc en daar zijn we toen eerst maar eens koffie gaan drinken.
Ik had al verschillende keren reclame voor donutsticks gezien en die heb ik nu geprobeerd; ze leken erg op churros en waren heel erg lekker.
Tijdens deze reis kwamen we regelmatig vrachtwagens tegen die (halve) huizen vervoerden.

Ook zagen we veel bomen met een dieproze bloesem, het was geen kersenbloesem maar wat het wel was konden we niet zien.
Kerken en kruizen...we kunnen ze niet meer zien :-)
We hadden gedacht dat het swampgebied alleen bij New Orleans in de omgeving was, maar het blijkt dat het overal in Deep South is.
En toen verlieten we de staat Mississippi en kwamen we in Tennessee.
Niet lang daarna reden we Memphis binnen.
Al zou je het willen, je kunt er hier niet naast kijken: Memphis is DE stad van Elvis Presley.
Toen Julian hier was, logeerde hij in het hotel tegenover Graceland, maar omdat wij geen behoefte hebben om de hele dag door muziek van Elvis te horen, hadden wij een hotel een stukje verderop geboekt.

Onze kamer keek uit op het Mexicaanse restaurant er vlak naast.
Nadat we ons geinstalleerd hadden en weer op pad gingen zijn we daar eerst  even gaan kijken of er ook iets vegetarisch te eten was.
Ze hadden zelfs meerdere vega gerechten! en we kregen een menu mee zodat we dat rustig konden bekijken.