dinsdag 21 mei 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 13 Chattanooga Rock City 2

Toen we verder liepen kwamen we bij een bord waarop stond of we in Sprookjes geloven: maar natuurlijk!
En daarna liep het pad verder in een grot waarboven we weer Roodkapje zagen.
Binnen in de grot waren eerst allemaal kabouters en daarna deze moeder die haar kinderen voorleest uit een sprookjesboek.
Bij Hans en Grietje moest ik natuurlijk aan Hanny denken :-)
en daar was Roodkapje weer, dus dacht ik weer aan Bertie :-)
En ook mijn lievelingssprookje was er: Assepoester.
Er waren nog heel wat meer sprookjes, maar tot mijn verbazing waren ze Sleeping Beauty vergeten...
Deze sprookjes waren allemaal in grote nissen in de gang, maar daarna kwamen we in een grote ruimte waar in het midden een berg gemaakt was met daarop allemaal Nursery Rhyme figuren van Moeder de Gans:

"Ding Dong Bell" en het pussy zat inderdaad in the well.
The cow jumped over the moon uit "Hey Diddle Diddle"
"Old mother Hubbard"
"Peter Peter Pumpkin Eater"
en Jack en Jull die van de heuvel af kwamen rollen.
"Humpty Dumpty" met op de achtergrond "Mary had a little lamb"
"Mary, Mary quite contrary"
Oh wat was dit een ontzettend leuk afsluiting van de tocht door de rotstuin.
Tot slot draaide Paul, ter herinnering, nog een penny.

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik moet echt lachen, iedere keer dat je schrijft aan mij gedacht te hebben. Trouwens, ik heb ook aan jou gedacht, in London. Maar geen kaart gevondon

Jolande zei

En zo denken we aan elkaar op vakantie :-)
Ik ben nu in Portugal en heb daar ook al gekeken, maar nog niets gevonden :-(

Margriet zei

En omdat Doornroosje er niet was heb je natuurlijk ook aan mij gedacht LOL
Erg leuk al die sprookjes.

Jolande zei

Natuurlijk heb ik ook aan jou gedacht, ik ben speciaal nog gaan kijken of ik het niet gemist had, want ik kon me niet voorstellen dat Doornroosje er niet was, maar het was er dus echt niet.