dinsdag 14 mei 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 11 Memphis Lorraine Motel

We hadden gedacht dat we Graceland in een uur of twee bekeken zouden hebben, maar we waren er maar liefst 4 uur geweest.
Goed dat we veel vroeger met de tour mee konden, want nu hadden we tenminste nog ruim de tijd om naar de andere kant van Memphis te rijden en daar the Lorraine Motel te gaan bekijken; de plaats waar Ds Martin Luther King Jr vermoord is.
We vonden een parkeerplaats redelijk dichtbij en liepen een straat in waar het erg druk was en het er op leek dat er filmopnames bezig waren.
Dat bleek ook zo te zijn en dit vriendelijke meisje vroeg ons om heel even tussen de twee huizen te gaan staan.
Dan werd er Action geroepen en gingen deze twee mensen lopen.
Dat werd een paar keer herhaald en in de tussentijd vertelde het meisje dat ze vandaag begonnen zijn met de opnamens van een nieuwe serie "Bluff City Law".
Toen deze take erop zat konden we weer weg en omdat het op de hoek wel heel vol was zei ze dat we beter om het blok heen konden lopen.
Dat deden we en toen kwamen we nog langs de Blues Hall of Fame.
Ook bij het Lorraine Motel werden opnamens gemaakt, maar daar mocht iedereen gewoon doorlopen.
Aan het begin stonden grote borden dat als je doorliep  je, als ze filmden, te zien zou zijn als achtergrondfiguur in de serie.
In het Motel is nu het National Civil Rights Museum, maar wij wilden alleen buiten kijken.
Deze plek hebben we al zovaak op tv gezien en het was heel apart om het nu in het echt te zien.
Als je je omdraait zie je ook precies de plek waarvan geschoten is.
Ik wilde naar deze mural toe om er van dichtbij een fot te maken, maar helaas...
Er liepen crewmembers met oortjes in en eentje bij mij in de buurt had te horen gekregen dat die mevrouw in de groene kleren toch wel heel erg opviel en of die even uit het shot gehaald kon worden...
Tja ik loop nu eenmaal niet in "jeans uniform" of grijze muizenkleding, dus stonden we weer naast een muurtje, buiten het zicht van de camera.
Ik denk erover om een aanklacht in te dienen wegens discriminatie lol
Gelukkig had ik de foto's die ik wilde maken gemaakt en omdat we hier gezien hadden wat we wilden zien zijn we weer terug naar de auto gegaan en naar de Sun Studio gereden.
Maar toen we aankwamen stond er een enorme touringcar voor de deur en kon ik met geen mogelijkheid een foto maken.
Ik zag steeds mensen aankomen die allemaal instapten, dus ik had het idee dat hij zo wel weg zou rijden, maar er was nergens parkeergelegenheid, dus ben ik uitgestapt en heeft Paul 3 keer een rondje gereden.
De bus ging inderdaad weg en toen kon ik deze foto maken.
Wij hoefden niet in de studio te kijken naar het kruis op de vloer waar de microfoon gestaan heeft waaraan Elvis zijn hoofd gestoten heeft toen hij een opname in het donker maakte;, wij hielden het bij de buitenkant en een cache achter het gebouw.

1 opmerking:

Margriet zei

Och, dus we zullen jou niet zien op de achtergrond in die serie? Of mocht je daar wel gewoon lopen LOL