dinsdag 28 mei 2019

Rondreis Deep South USA -Dag 15 Atlanta

Naast World of Coca Cola ligt het Centennial Park, gemaakt om de 100ste editie van de Olympische spelen, die in Atlanta werden gehouden, te vieren.
Het gras was erg droog, maar de bomen stonden in volle bloei: zó mooi.
En als je hier rondwandeld kun je er niet naast kijken dat de Olympische spelen hier geweest zijn


Een groot stuk van het park was afgezet want daar was een Ronald McDonald happening.
Er waren ook mooie vijvers in het park


Op de terugweg naar de auto kwamen we langs deze hele aparte fontein.
Met de auto zijn we langs het huis van Margaret Mitchell, de schrijfster van Gone with the wind, gereden.
Het is nu een museum maar ik vond er langs rijden al mooi genoeg.
Vervolgens reden we naar Oakland Cemetery
en daar bezochten we haar graf

Daarna hebben we nog een wandeling over de begraafplaats gemaakt.
Dit beeld in een, nu niet werkende fontein deed me denken aan het kinderliedje "Onder moeders paraplu".
Ook hier waren weer graven van soldaten uit de burgeroorlog.
Wat voor boom hier staat weet ik niet, ik heb nog nooit zulke bloemen gezien maar vind ze heel erg mooi.
Van Golfen en bekende golfspelers (op Tiger Woods na) hebben we geen verstand, maar deze in Atlanta geboren golfspeler schijnt heel beroemd geweest te zijn. Zijn graf werd in ieder geval met bordjes aangegeven.
En fans brengen nog regelmatig golfballetjes.
Vlak bij de uitgang kwamen we dit meisje tegen, gekleed als een vrouwelijke versie van the Phantom of the Opera.
Ze was bezig met een fotoshoot en ik mocht ook een foto van haar maken.
Toen we over de snelweg terug naar het hotel reden zag ik bij de afslag ervoor een bordje Chipotle staan.
Nou daar wilden we wel gaan eten, dus Paul sloeg gelijk af.
We kwamen in een wijk en moesten toen zelf maar verder uitvinden waar het was, maar we hebben het gevonden!
En buiten op het terras hebben we een heerlijke bowl gegeten.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Heb jij Gone with the Wind gelezen? Ik heb de film niet eens gezien. Leuk al die golfballetjes bij dat graf.

Jolande zei

Ja die heb ik gelezen en staat hier in de boekenkast, net als het onofficiele vervolg "Scarlett".
De film heb ik meerdere malen gezien net als de miniserie "Scarlet"
Een keer in de zoveel jaar kijk ik dat allemaal achhter elkaar :-)
En nu moet ik het eigelijk nodig weer kijken om te zien wat ik allemaal herken. :-)